Aankondigingen over uw buurt

Zoals bouwplannen en verkeersmaatregelen.

Dienstverlening

Zoals belastingen, uitkeringen en subsidies.

Beleid & regelgeving

Officiële publicaties van de overheid.

Contactgegevens overheden

Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.

Gesloten consultaties

Na afloop van de consultatietermijn worden de ingekomen reacties bekeken en wordt eventueel het voorstel voor de wettelijke regeling aangepast. Nadat de ministerraad of de minister besloten heeft over het definitieve voorstel wordt in een verslag op hoofdlijnen informatie verschaft over de belangrijkste resultaten van de consultatie.

Er zijn in totaal 1356 consultaties, waarvan de consultatie is gesloten.

  • Implementatiewet richtlijn financiële congomeraten I

    Het wetsvoorstel dient ter uitvoering van de richtlijn financiële conglomeraten I (2011/89/EU). Deze richtlijn brengt een aantal, in hoofdzaak technische wijzigingen aan in het toezicht op financiële conglomeraten.

  • Wijziging Wako

    De Wet aansprakelijkheid kernongevallen bevat bepalingen die bij de toepassing van het Verdrag van Parijs inzake wettelijke aansprakelijkheid op het gebied van kernenergie in acht moeten worden genomen. Deze wijziging geeft toepassing aan artikel 1, onderdeel b, van dit verdrag.

  • Richtlijn collectieve beheersorganisaties

    Verzamelen standpunten van belanghebbenden over het richtlijnvoorstel van de Europese Commissie ten aanzien van collectief beheer van auteurs- en naburige rechten en multiterritoriale licentiëring van muziekrechten op internet. Deze standpunten zullen worden gebruikt om de Nederlandse positie voor de onderhandelingen in Brussel nader te bepalen.

  • Systeemrelevantiebuffer

    Net als andere landen wil de Nederlandse regering hogere kapitaalbuffers vereisen van banken die belangrijk zijn voor het financiële stelsel (“systeemrelevante banken”). Met de wettekst en de lagere regelgeving in deze consultatie kan de toezichthouder (DNB) banken en beleggingsondernemingen als systeemrelevant aanmerken en de hoogte van de vereiste buffer voor die instellingen vaststellen.

  • Wijzigingswet financiële markten 2014

    Het wetsvoorstel Wijzigingswet financiële markten 2014 maakt onderdeel uit van de Wijzigingscyclus van nationale regelgeving op het terrein van de financiële markten. Uitgangspunt daarbij is dat jaarlijks alle wijzigingen op het terrein van de financiële markten in één wetsvoorstel worden opgenomen. Het wetsvoorstel heeft een beoogde inwerkingtredingsdatum van 1 januari 2014.

  • Wet vereenvoudiging formeel verkeer Belastingdienst

    In het wetsvoorstel worden belangrijke stappen gezet op weg naar een nieuw heffingssysteem bij aanslagbelastingen. De Belastingdienst en de belastingplichtige kunnen daarin de aanslag soepel herzien. Daarmee kan de juiste belastingschuld eenvoudiger worden vastgesteld. Daarnaast staat de belastingschuld aanzienlijk eerder vast. De aanslagtermijn wordt bekort en de navorderingsbevoegdheden vervallen of worden in de tijd beperkt. Bij kwade trouw wordt de navorderingstermijn fors verlengd.

  • Jeugdwet

    Het wetsvoorstel voorziet in een decentralisatie van alle ondersteuning, hulp en bepaalde vormen van zorg voor jeugd naar gemeenten, zowel bestuurlijk als financieel.

  • Wetsvoorstel informatiegestuurde controles aan de grens

    De consultatie betreft een wetsvoorstel inhoudende een wijziging van de Vreemdelingenwet 2000 en de Algemene douanewet met het oog op het structureel verwerken van gegevens ten behoeve van het verbeteren van de grenscontrole en het bestrijden van illegale immigratie alsmede de uitvoering van douanecontrole (informatiegestuurde controles aan de grens).

  • Wet aanpassing Wob

    Het wetsvoorstel regelt dat de overheid onredelijke verzoeken om informatie niet in behandeling hoeft te nemen. Bij zeer omvangrijke verzoeken kan onder bepaalde voorwaarden de beslistermijn worden opgeschort en is het mogelijk deze verzoeken alleen voor een bepaald deel te behandelen. Hergebruik van openbare overheidsinformatie wordt vergemakkelijkt en er wordt een uniforme kostenregeling voorgesteld. Ten slotte bevat het wetsvoorstel regelingen voor zogenaamde bijzondere verstrekkingen.

  • Concept besluit tot uitgifte van kavel A7 en C08 voor analoge commerciële radio-omroep

    Op dit moment zijn er twee kavels, bestemd voor commerciële analoge etherradio niet in gebruik. Het voornemen bestaat om deze vergunningen uit te geven onder de verplichting om te investeringen in digitale radio. Concreet houdt dit in dat het analoge programma ook digitaal via de ether moet worden uitgezonden. Digitale radio vervangt op termijn de analoge etherradio. De vergunningen lopen tot en met 31 augustus 2017.

Zoeken
Uitgebreid zoeken