Gesloten consultaties
Na afloop van de consultatietermijn worden de ingekomen reacties bekeken en wordt eventueel het voorstel voor de wettelijke regeling aangepast. Nadat de ministerraad of de minister besloten heeft over het definitieve voorstel wordt in een verslag op hoofdlijnen informatie verschaft over de belangrijkste resultaten van de consultatie.
Er zijn in totaal 3086 consultaties, waarvan de consultatie is gesloten.
- vorige pagina
- 1
- ...
- 130
- 131
- 132
- ...
- 309
- volgende pagina
-
Wijziging Regeling BRP i.v.m. Landelijke Aanpak Adreskwaliteit
De Landelijke Aanpak Adreskwaliteit wordt met de ontwerpregeling vastgelegd in de Regeling BRP.
-
Verlenging Tijdelijke experimentenwet stembiljetten en centrale stemopneming
Dit wetsvoorstel verlengt de werkingsduur van de Tijdelijke experimentenwet stembiljetten en centrale stemopneming.
-
Implementatiewet richtlijn representatieve vorderingen voor consumenten
Het voorontwerp zet de richtlijn representatieve vorderingen voor consumenten om in het Nederlandse recht. De richtlijn verplicht de lidstaten een collectieve schadevergoedingsactie voor consumenten in te voeren. De richtlijn stelt aan deze actie enkele inhoudelijke eisen en voorwaarden, bijvoorbeeld voor de financiering van de actie. De richtlijn regelt ook dat iedere lidstaat een lijst moet opstellen met organisaties die collectieve acties kunnen beginnen in een andere lidstaat.
-
Toevoeging nationale standaard voor uitwisselen van e-orders via Peppol
Een Peppol BIS 3 order is een elektronisch bericht dat via het Peppol-netwerk uitgewisseld kan worden tussen afnemers en hun leveranciers. Binnen dit internationale netwerk biedt Peppol de mogelijkheid om een set met landspecifieke eisen toe te voegen. De Nederlandse Peppolautoriteit (NPa) adviseert om géén landspecifieke eisen toe te voegen aan de Peppol BIS 3 order. De NPa wil dit voorlopige advies toetsen aan de wensen van de markt.
-
Wijziging van de Regeling taken meteorologie en seismologie in verband met evaluatie
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Regeling Taken Meteorologie en Seismologie (RTMS). In de RTMS staan de taken van de minister op dit gebied uitgewerkt. Uit de evaluatie van de RTMS is gebleken dat er zaken zijn die in de praktijk niet goed of belemmerend werken. Dat heeft, na afstemming met betrokken partijen, geleid tot een voorstel voor wijzigingen voor o.a. algemeen weerbericht en waarschuwingen bij calamiteiten.
-
besluit tarieven diergezondheidsheffing 2022
Via het Diergezondheidsfonds dragen houders van productiedieren bij aan de kosten van preventie en bestrijding van dierziekten. Met dit besluit worden de tarieven voor de heffing van 2022 vastgesteld, wordt het Besluit diergezondheid aangepast en wordt het Besluit diergezondheidsheffing ingetrokken.
-
Regeling stikstofreductie en natuurverbetering
Deze ministeriële regeling stelt nadere regels over de wijze van de monitoring van de wettelijke omgevingswaarde voor stikstofdepositie voor 2030 en over de voorgenomen emissiereductieplicht voor stikstof voor vergunningplichtige bouwactiviteiten.
-
wijziging regulering zegenvisserij IJsselmeer
De wijzigingsregeling maakt het mogelijk om bij de jaarlijkse vergunningverlening voor het IJsselmeer, Markermeer en IJmeer (hierna tezamen aangeduid als IJsselmeer) te bepalen dat gedurende dat visseizoen de zegen op minder dan zeven dagen per zegenrecht mag worden ingezet, indien dit nodig is vanuit het oogpunt van visstandbeheer.
-
Verzamelwet OCW 20##
OCW wil met de jaarlijkse verzamelwet de kwaliteit van de wetgeving verbeteren. Het gaat vooral om verbeteringen voor de leesbaarheid, taal- en wetgeving technisch en het opruimen van 'dode letters'. Verder zitten in het wetsvoorstel een aantal kleine inhoudelijke wijzigingen die naar verwachting niet omstreden zijn.
-
Besluit BRO tranche 4
Het voorstel beoogt de vierde uitbreiding van het Besluit basisregistratie ondergrond. Deze vierde tranche voorziet in zes nieuwe registratieobjecten. De wet basisregistratie ondergrond is reeds op 1 januari 2018 voor de eerste tranche in werking getreden, de tweede tranche op 1 januari 2020 en de derde op 1 januari resp. 1 juli 2021. De vierde tranche kan in werking treden als de regelgeving die daarvoor nodig is, gereed is
- vorige pagina
- 1
- ...
- 130
- 131
- 132
- ...
- 309
- volgende pagina