Zoekresultaat

3157 resultaten
U heeft gezocht op:

Sorteren op:
  • Besluit abonnementstarief Wmo 2020 en bevoegdheid kwijtschelding CAK bij tekortkomingen keten

    Dit besluit regelt de verdere invoering van een abonnementstarief van €19 per maand voor een belangrijk gedeelte van de Wmo-voorzieningen. Verder wordt de bijdrage voor een persoonsgebonden budget voor beschermd wonen onder de intramurale bijdragesystematiek gebracht. Ten slotte worden maatregelen genomen voor het verminderen van negatieve financiële effecten voor cliënten die het gevolg zijn van stapelfacturen van het CAK die buiten de schuld van de cliënt om zijn ontstaan.

  • Besluit activiteiten leefomgeving (AMvB Omgevingswet)

    Het kabinet wil komen tot bundeling en vereenvoudiging van het omgevingsrecht. Hiertoe is de Omgevingswet opgesteld. Deze wet gaat een groot aantal wetten vervangen, die de ontwikkeling en het beheer van de fysieke leefomgeving reguleren. De Omgevingswet wordt verder uitgewerkt in vier besluiten. Deze pagina betreft het Besluit activiteiten leefomgeving. De andere drie zijn: het Omgevingsbesluit, het Besluit kwaliteit leefomgeving en het Besluit bouwwerken leefomgeving.

  • Besluit actualisering deugdelijkheidseisen funderend onderwijs

    Dit besluit voert verschillende wijzigingen door naar aanleiding van de wet actualisering deugdelijkheidseisen funderend onderwijs (Stb. 2020, 235). Voor een deel hebben de aanpassingen een technisch karakter. Daarnaast wordt een bepaling ingevoegd, die het begrip ‘evident ondoelmatige besteding van de bekostiging’ nader invult, teneinde daarop te kunnen handhaven.

  • Besluit acute zorg Wkkgz

    In een algemene maatregel van bestuur op grond van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg worden eisen gesteld aan de beschikbaarheid en de bereikbaarheid van de acute zorg. De positie van het regionaal overleg acute zorgketen wordt versterkt en aanbod van acute zorg mag alleen onder voorwaarden worden opgeschort of beëindigd.

  • Besluit advisering beschut werk

    De consultatie betreft het Besluit advisering beschut werk

  • Besluit advisering beschut werk in verband met kunnen wisselen van baan met behoud van het advies beschut werk

    Met dit wijzigingsbesluit wordt beoogd de overgang van beschut werk naar een baan in het kader van de banenafspraak of naar werk zonder ondersteuning te versoepelen. Ook wordt zekerheid geboden als -in de omgekeerde situatie- iemand terug moet vallen in beschut werk als de baan buiten de beschutte werkomgeving niet lukt. Doel is ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen werken op het niveau van hun eigen kunnen en dat mensen geen belemmeringen ervaren om stappen te zetten in hun ontwikkeling.

  • Besluit afschaffen rekentoets

    Dit besluit bevat in de eerste plaats technische aanpassingen vanwege het vervallen van de rekentoets. Daarnaast is in het Eindexamenbesluit VO en het Staatsexamenbesluit VO een overgangsbepaling opgenomen, waarin nadere regels worden gesteld over het schoolexamen rekenen voor leerlingen zonder wiskunde. Er wordt onder meer geregeld dat de toets niet meetelt in de uitslagbepaling en wordt vermeld op een bijlage bij de cijferlijst.

  • besluit afwijkend gebruik frequentieruimte

    Dit besluit op grond van de Telecommunicatiewet stelt delegatiegrondslagen vast om per regeling eisen te kunnen stellen aan apparatuur waarmee afwijkend gebruik mag worden gemaakt van frequentieruimte, en tevens om opleidingseisen te kunnen stellen aan ambtenaren die als bevoegd worden aangewezen tot dat gebruik. Onder afwijkend gebruik van frequenties wordt bijvoorbeeld het bewust jammen of spoofen van communicatie of het scannen van nummers verstaan.

  • Besluit afwikkelingsvergoedingen voor op kaarten gebaseerde betalingstransacties

    Besluit tot wijziging van het Besluit uitvoering EU-verordeningen financiële markten en het Besluit doorberekening kosten ACM in verband met de uitvoering en handhaving van verordening (EU) nr. 2015/751.

  • Besluit algemene richtlijnen concessiehouders Wet telecommunicatievoorzieningen BES

    Er zijn op voor Caribisch Nederland verschillende concessies uitgegeven voor de exploitatie van telecominfrastructuur op Bonaire, Sint Eustatius of Saba. Aangezien deze concessies op veel verschillende momenten zijn uitgegeven of vernieuwd, verschillen zij onderling op een aantal punten van elkaar. Deze variaties kunnen leiden tot onduidelijkheden en ongewenste verschillen tussen de concessies. Harmonisatie van de concessievoorwaarden is daarom gewenst