Zoekresultaat
89 resultaten
U heeft gezocht op:
Luchtvaart
-
Micro Light Aircraft opt-out
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van het Besluit luchtvaartuigen 2008 en enkele andere Besluiten, en tegelijkertijd van de Regeling nationale veiligheidsvoorschriften luchtvaartuigen en enkele andere regelingen. Met deze wijziging wil de minister zwaardere Micro Light Aircrafts (MLA’s) van 450 tot 600 kilogram onder de nationale regelgeving brengen. Het toestaan van zwaardere MLA’s zorgt voor meer mogelijkheden voor onder andere elektrisch vliegen.
-
Regeling tarieven Infrastructuur en Waterstaat , ILT 2022
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) wil de tarieven van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) voor het verlenen van vergunningen per 1 januari 2022 wijzigen. Hiertoe worden diverse regelingen aangepast. De tarieven worden met de stijging van de kosten van vergunningverlening (2,4%) verhoogd.
-
Ontwerpbesluit tot wijziging luchtvaartbesluiten waarmee regels voor op afstand bestuurde luchtvaartuigen (RPA’S) worden vastgesteld
Het ontwerpbesluit strekt tot wijziging van vier besluiten op het gebied van de luchtvaart, te weten het Besluit bewijzen van bevoegdheid voor de luchtvaart, het Besluit luchtvaartuigen 2008, het Besluit vluchtuitvoering en het Besluit burgerluchthavens.
-
Regels voor op afstand bestuurde luchtvaartuigen (RPA's)
Van 22 mei tot en met 20 juni 2014 is het besluit tot wijziging van een aantal luchtvaartbesluiten in verband met regels voor op afstand bestuurde luchtvaartuigen (RPA’s) opengesteld voor internetconsultatie. Met dit besluit worden de documenten vastgesteld die nodig zijn voor de uitvoering van vluchten met RPA’s. Met de regeling worden de eisen vastgesteld om deze documenten te verkrijgen alsmede de eisen voor opleidinginstellingen en bedrijven die luchtwaardigheidskeuringen willen verrichten.
-
Windparken op zee
Dit concept-besluit introduceert algemene regels voor windparken op zee. Het betreft niet-locatie specifieke vereisten voor de bouw, exploitatie en verwijdering van een windpark op zee ter bescherming van met name scheepvaart, luchtvaart en het milieu.
-
Besluit Burgerluchthavens
Het ontwerpbesluit behelst grotendeels een wijziging van het Besluit burgerluchthavens en bevat een beperkte wijziging van de Regeling Toezicht luchtvaart.
-
Besluit exploitatie van de luchthaven Schiphol
Dit besluit geeft uitwerking aan de bepalingen van de Wet luchtvaart met betrekking tot de exploitatie van de luchthaven Schiphol voor wat betreft de regulering van de luchthaventarieven. In dit besluit zijn de nadere regels vastgesteld ten behoeve van de totstandkoming van tarieven en voorwaarden van de exploitant voor het gebruik van de luchthaven voor luchtvaartactiviteiten. Het betreft de tarieven die daarvoor door de exploitant in rekening worden gebracht bij de luchtvaartmaatschappijen.
-
Wijziging van de Regeling erkenningen luchtwaardigheid 2008 en de Regeling onderhoud luchtvaartuigen
Deze ontwerpregeling wijzigt twee luchtvaartregelingen, te weten de Regeling erkenningen luchtwaardigheid 2008 en de Regeling onderhoud luchtvaartuigen. De Regeling erkenningen luchtwaardigheid 2008 wordt gewijzigd in verband met de introductie van een nationale erkenning voor luchtvaartontwerporganisaties tot het verrichten van werkzaamheden gerelateerd aan het ontwerpen van luchtvaartuigen en luchtvaartuigonderdelen.
-
Beleidsvoornemen Veiligheidsregelgeving drones
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu heeft in 2014 voorgenomen regelgeving voor drones opengesteld voor internetconsultatie. Veel van het commentaar van de sector is meegenomen in de regelgeving die op 30 april is gepubliceerd en 1 juli 2015 van kracht moet worden. Een aantal aspecten en ontwikkelingen in Europa wordt met aanpassing van de nationale regelgeving meegenomen, die met dit beleidsvoornemen wordt voorgelegd.
-
Ontwerpwijziging van de Vrijstellingsregeling Besluit luchtverkeer 2014
De onderhavige regeling dient ter reparatie van een vrijstelling van de minimum vlieghoogte voor vluchten op basis van zichtvliegvoorschriften (minimum VFR-vlieghoogte) met zeilvliegtuigen en schermzweeftoestellen. Bij de implementatie van de verordening (EU) nr. 923/2012 (SERA) is deze omissie door de Koninklijke Nederlandse Verenging voor Luchtvaart (KNVvL) geconstateerd.