Zoekresultaat

75 resultaten
U heeft gezocht op: Luchtvaart

Sorteren op:
  • Wijziging Wet luchtvaart inzake omvorming van Stichting Airport Coordination Netherlands tot publiekrechtelijk zelfstandig bestuursorgaan

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging van de Wet luchtvaart voor. Deze wijziging regelt de juridische omvorming van het bestaand privaatrechtelijk zelfstandig bestuursorgaan (zbo) de “Stichting Airport Coordination Netherlands” naar een krachtens publiekrecht ingesteld zelfstandig bestuursorgaan met de naam “Airport Coordination Netherlands” (ACNL).

  • Regels voor op afstand bestuurde luchtvaartuigen (RPA's)

    Van 22 mei tot en met 20 juni 2014 is het besluit tot wijziging van een aantal luchtvaartbesluiten in verband met regels voor op afstand bestuurde luchtvaartuigen (RPA’s) opengesteld voor internetconsultatie. Met dit besluit worden de documenten vastgesteld die nodig zijn voor de uitvoering van vluchten met RPA’s. Met de regeling worden de eisen vastgesteld om deze documenten te verkrijgen alsmede de eisen voor opleidinginstellingen en bedrijven die luchtwaardigheidskeuringen willen verrichten.

  • Windparken op zee

    Dit concept-besluit introduceert algemene regels voor windparken op zee. Het betreft niet-locatie specifieke vereisten voor de bouw, exploitatie en verwijdering van een windpark op zee ter bescherming van met name scheepvaart, luchtvaart en het milieu.

  • Besluit Burgerluchthavens

    Het ontwerpbesluit behelst grotendeels een wijziging van het Besluit burgerluchthavens en bevat een beperkte wijziging van de Regeling Toezicht luchtvaart.

  • Besluit exploitatie van de luchthaven Schiphol

    Dit besluit geeft uitwerking aan de bepalingen van de Wet luchtvaart met betrekking tot de exploitatie van de luchthaven Schiphol voor wat betreft de regulering van de luchthaventarieven. In dit besluit zijn de nadere regels vastgesteld ten behoeve van de totstandkoming van tarieven en voorwaarden van de exploitant voor het gebruik van de luchthaven voor luchtvaartactiviteiten. Het betreft de tarieven die daarvoor door de exploitant in rekening worden gebracht bij de luchtvaartmaatschappijen.

  • Ontwerpwijziging van de Vrijstellingsregeling Besluit luchtverkeer 2014

    De onderhavige regeling dient ter reparatie van een vrijstelling van de minimum vlieghoogte voor vluchten op basis van zichtvliegvoorschriften (minimum VFR-vlieghoogte) met zeilvliegtuigen en schermzweeftoestellen. Bij de implementatie van de verordening (EU) nr. 923/2012 (SERA) is deze omissie door de Koninklijke Nederlandse Verenging voor Luchtvaart (KNVvL) geconstateerd.

  • Beleidsvoornemen Veiligheidsregelgeving drones

    Het ministerie van Infrastructuur en Milieu heeft in 2014 voorgenomen regelgeving voor drones opengesteld voor internetconsultatie. Veel van het commentaar van de sector is meegenomen in de regelgeving die op 30 april is gepubliceerd en 1 juli 2015 van kracht moet worden. Een aantal aspecten en ontwikkelingen in Europa wordt met aanpassing van de nationale regelgeving meegenomen, die met dit beleidsvoornemen wordt voorgelegd.

  • Ontwerpregeling tot wijziging van de Regeling erkenningen vervoer gevaarlijke stoffen door de lucht

    In de Regeling erkenningen vervoer gevaarlijke stoffen door de lucht zijn de vereisten opgenomen waaraan dient te worden voldaan om in aanmerking te komen voor een erkenning.

  • Wijziging van de Regeling erkenningen luchtwaardigheid 2008 en de Regeling onderhoud luchtvaartuigen

    Deze ontwerpregeling wijzigt twee luchtvaartregelingen, te weten de Regeling erkenningen luchtwaardigheid 2008 en de Regeling onderhoud luchtvaartuigen. De Regeling erkenningen luchtwaardigheid 2008 wordt gewijzigd in verband met de introductie van een nationale erkenning voor luchtvaartontwerporganisaties tot het verrichten van werkzaamheden gerelateerd aan het ontwerpen van luchtvaartuigen en luchtvaartuigonderdelen.

  • Regeling bijzondere bevoegdverklaringen luchtwaardigheid

    Het ministerie van Infrastructuur en Milieu bereidt de actualisatie van de ontwerpregeling bijzondere bevoegdverklaringen luchtwaardigheid voor. Het Nederlandse beleid om onderhoudsbedrijven met een Europese erkenning ook toe te staan het onderhoud uit te voeren van historische luchtvaartuigen die buiten de Europese regelgeving vallen, wordt door de Europese toezichthouder niet geaccepteerd. Om deze luchtvaartuigen toch te kunnen onderhouden is een nationale regeling nodig.