Zoekresultaat

75 resultaten
U heeft gezocht op: Luchtvaart

Sorteren op:
  • Ontwerp aansluitroutes Lelystad Airport

    Het ministerie van Infrastructuur en Milieu bereidt de opening van Lelystad Airport in april 2019 voor. Hiervoor is een ontwerp van de aansluitroutes op het hogere luchtruim voor de luchthaven opgesteld. Met het voorliggende ontwerp kunnen 10.000 vliegbewegingen veilig op Lelystad Airport worden afgehandeld. Dit ontwerp ligt nu voor ter consultatie. Het ministerie is op zoek naar verbeterpunten op dit ontwerp binnen de geldende uitgangspunten van het Kabinet.

  • Ontwerpbesluit tot wijziging luchtvaartbesluiten waarmee regels voor op afstand bestuurde luchtvaartuigen (RPA’S) worden vastgesteld

    Het ontwerpbesluit strekt tot wijziging van vier besluiten op het gebied van de luchtvaart, te weten het Besluit bewijzen van bevoegdheid voor de luchtvaart, het Besluit luchtvaartuigen 2008, het Besluit vluchtuitvoering en het Besluit burgerluchthavens.

  • Ontwerpregeling tot wijziging van de Regeling erkenningen vervoer gevaarlijke stoffen door de lucht

    In de Regeling erkenningen vervoer gevaarlijke stoffen door de lucht zijn de vereisten opgenomen waaraan dient te worden voldaan om in aanmerking te komen voor een erkenning.

  • Ontwerpwijziging van de Vrijstellingsregeling Besluit luchtverkeer 2014

    De onderhavige regeling dient ter reparatie van een vrijstelling van de minimum vlieghoogte voor vluchten op basis van zichtvliegvoorschriften (minimum VFR-vlieghoogte) met zeilvliegtuigen en schermzweeftoestellen. Bij de implementatie van de verordening (EU) nr. 923/2012 (SERA) is deze omissie door de Koninklijke Nederlandse Verenging voor Luchtvaart (KNVvL) geconstateerd.

  • Opleidingseisen vluchtinformatieverstrekkers en bedieners van luchtvaarstations

    Het ministerie van Infrastructuur en Milieu (IenM) wijzigt het Besluit bewijzen van bevoegdheid voor de luchtvaart met betrekking tot de opleidingseisen voor vluchtinformatieverstrekkers en bedieners van luchtvaartstations. Aanleiding zijn de door de NVL gesignaleerde knelpunten die ontstonden bij de brevettering van luchthavenmedewerkers die de taak uitoefenen van luchthaveninformatieverstrekker (ASO). Tevens wordt de wet- en regelgeving aangepast tbv vluchtinformatieverstrekkers (FISO).

  • Rarro

    De aanpassing Rarro (Regeling algemene regels ruimtelijke ordening) betreft: toevoeging 2 antennelocaties Scheveningen en Woensdrecht, kaartcorrectie antennelocaties Huisduinen, uitwerking Barro voor civiele radar Schiphol TAR West, toevoeging militaire radar Wemeldinge en civiele secundaire radar Schiphol Centrum, aanwijzen van reserveringsstroken i.v.m. verbreding van de A20, A15 en A2, grenswijziging militair oefenterrein Vughtsche Heide, vervallen aanwijzing milit. luchtvaartterrein Brüggen.

  • REDII besluit energie vervoer kalenderjaren 2022 2030

    Het Ministerie van IenW bereidt de omzetting voor van het mobiliteitsgedeelte van de EU herziene Richtlijn hernieuwbare energie (RED II). Hierbij worden ook afspraken uit het Klimaatakkoord en het Duurzaamheidskader Biogrondstoffen uitgewerkt, en draagt deze wetgeving bij aan de verduurzamen van de mobiliteitssector. De benodigde wetswijziging is in januari 2020 al ter consultatie gegaan. Nu, in deze consultatie, staat het ontwerp-Besluit energie vervoer periode 2022-2030 centraal.

  • Reductie grondafhandelingsbedrijven Schiphol

    Grondafhandeling op luchthavens bestaat uit verschillende onderdelen, o.a. bagageafhandeling, platformafhandeling en vracht-en postafhandeling. Op luchthaven Schiphol zijn verschillende problemen ontstaan. Uit onderzoek blijkt dat het hoge aantal afhandelaren leidt tot inefficiëntie, waardoor onder meer de kwaliteit van de dienstverlening onder druk komt te staan. Er zijn nu zes verschillende bedrijven. Hierdoor is de concurrentie tussen deze bedrijven hoog, waardoor er minder aandacht is voor de kwaliteit van de dienstverlening, de werkdruk voor de medewerkers en de werkomstandigheden.

  • Regeling bijzondere bevoegdverklaringen luchtwaardigheid

    Het ministerie van Infrastructuur en Milieu bereidt de actualisatie van de ontwerpregeling bijzondere bevoegdverklaringen luchtwaardigheid voor. Het Nederlandse beleid om onderhoudsbedrijven met een Europese erkenning ook toe te staan het onderhoud uit te voeren van historische luchtvaartuigen die buiten de Europese regelgeving vallen, wordt door de Europese toezichthouder niet geaccepteerd. Om deze luchtvaartuigen toch te kunnen onderhouden is een nationale regeling nodig.

  • Regeling erkenning opleidingsinstellingen en assessments VGL

    Het ministerie van IenW wil de nationale trainingseisen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen gelijk trekken met de aangepaste internationale trainingseisen. Hiervoor vervangt IenW de 'Regeling erkenning opleidingsinstellingen en examinering vervoer gevaarlijke stoffen door de lucht' door de 'Regeling erkenning opleidingsinstellingen en assessments vervoer gevaarlijke stoffen door de lucht'. Ook wordt de 'Regeling erkenningen vervoer gevaarlijke stoffen door de lucht' aangepast.