Zoekresultaat
3116 resultaten
U heeft gezocht op:
- vorige pagina
- 1
- ...
- 160
- 161
- 162
- ...
- 312
- volgende pagina
-
Uitvoeringsregeling Waarschuwingsregister zorgfraude
De Uitvoeringsregeling Waarschuwingsregister zorgfraude bevat nadere regels over het Waarschuwingsregister zorgfraude. In de bijlage van de uitvoeringsregeling staat het protocol. De zorgverzekeraars en gemeenten moeten dit protocol volgen bij het gebruik van het Waarschuwingsregister zorgfraude.
-
Uitvoeringsregeling Wet windenergie op zee
Deze regeling vult het wetsvoorstel windenergie op zee zeer beperkt nader in. Uitgewerkt worden de gronden waarop een aanvraag voor een vergunning voor een windpark kan worden afgewezen en de vergoeding voor het in behandeling nemen van een vergunningaanvraag. Er is nauwe aansluiting gezocht bij de afwijzingsgronden die gelden voor de subsidie. Vanwege de samenhang wordt de Regeling windenergie op zee 2015 tegelijk geconsulteerd.
-
Uitvoeringsregeling Wtza
In de Wtza en de Jeugdwet is een meldplicht opgenomen voor zorgaanbieders en jeugdhulpaanbieders. In de regeling zijn hiervoor meldformulieren opgenomen. Ook moeten sommige zorgaanbieders een vergunning hebben. Hiervoor is een aanvraagformulier opgenomen. Ook is het bedrag bepaald dat aanvragers betalen voor de vergunningaanvraag. Onder meer zorgaanbieders die medisch specialistische zorg verlenen, hebben een vergunning nodig. In de regeling staat wat hieronder wordt verstaan.
-
Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming
Regels ter uitvoering van Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (algemene verordening gegevensbescherming) (PbEU 2016, L 119) (Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming).
-
Uitvoeringswet CLNI 2012
Het wetsvoorstel geeft uitvoering aan het op 27 september 2012 tot stand gekomen Verdrag van Straatsburg van 2012 inzake de beperking van de aansprakelijkheid in de binnenvaart (CLNI 2012)(Trb. 2013, 72). Het CLNI 2012 is een herziening van het op 4 november 1988 te Straatsburg tot stand gekomen Verdrag inzake de beperking van aansprakelijkheid in de binnenvaart (CLNI 1988) en regelt de beperking van de aansprakelijkheid van de scheepseigenaar.
-
uitvoeringswet CPC-verordening 2017
Met dit wetsvoorstel worden enkele aspecten ter uitvoering van verordening (EU) 2017/2394 (CPC-verordening) geregeld. Deze verordening bevat een opdracht aan de lidstaten om de toezichthouders van consumentenregelgeving een aantal minimumbevoegdheden toe te delen. Deze bevoegdheden zijn al grotendeels geregeld in de Wet handhaving consumentenbescherming. Met dit wetsvoorstel worden twee nieuwe bevoegdheden aan de Wet handhaving consumentenbescherming toegevoegd.
-
uitvoeringswet cyberbeveiligingsverordening
Met dit wetsvoorstel wordt Verordening 2019/811 van 17 april 2019 inzake Enisa (het Agentschap van de Europese Unie voor cyberbeveiliging), en inzake de certificering van de cyberbeveiliging van informatie- en communicatietechnologie en tot intrekking van Verordening (EU) nr. 526/2013 (de cyberbeveiligingsverordening) geïmplementeerd.
-
Uitvoeringswet dataverordening
De wet voert de Europese Dataverordening uit. De wet wijst aan wie in Nederland toezicht houdt op de Dataverordening en wat de sancties en de rechtsgang zullen zijn. De belangrijkste doelen uit de Dataverordening zijn om gebruikers van producten controle te geven over de data uit die producten en concurrentie in de cloudmarkt te vergroten.
-
Uitvoeringswet digitaledienstenverordening
Op 16 november 2022 is de digitaledienstenverordening (Digital Services Act, hierna: DSA) in werking getreden. De DSA harmoniseert de regels die van toepassing zijn op zogenaamde aanbieders van tussenhandeldiensten, waaronder online platforms, online marktplaatsen, sociale mediadiensten en internetaanbieders. De DSA heeft als doel te zorgen voor een veilige, voorspelbare en betrouwbare online omgeving, waarin de verspreiding van illegale online-inhoud en de maatschappelijke risico’s die de verspreiding van desinformatie of andere inhoud met zich kunnen brengen, worden aangepakt en waarin de grondrechten doeltreffend worden beschermd en innovatie wordt vergemakkelijkt. Daartoe bevat de DSA enerzijds een kader voor de aansprakelijkheid van aanbieders van tussenhandeldiensten voor door hun gebruikers verstrekte informatie en anderzijds een aantal zorgvuldigheidsverplichtingen waar deze aanbieders aan moeten voldoen bij het verlenen van hun diensten.
-
Uitvoeringswet digitalemarktenverordening (Digital Markets Act)
Op 1 november 2022 is de Europese digitalemarktenverordening (Verordening (EU) 2022/1925) (Digital Markets Act, hierna: DMA) in werking getreden. Voor de goede werking van de DMA is nationale uitvoeringsregelgeving nodig. De DMA bevat regels voor de allergrootste online platforms. Deze platforms kwalificeren door hun aanzienlijke marktpositie als zogenoemde poortwachters. Zakelijke gebruikers of eindgebruikers kunnen vanwege die marktpositie niet of nauwelijks meer om die platforms heen. Doel van de DMA is om gebruikers van die platforms beter te beschermen en te zorgen voor beter werkende digitale markten.
- vorige pagina
- 1
- ...
- 160
- 161
- 162
- ...
- 312
- volgende pagina