Zoekresultaat

66 resultaten
U heeft gezocht op: Voortgezet onderwijs

Sorteren op:
  • Regeling verticale scholengemeenschap

    Om bestuurlijke en organisatorische samenwerking tussen het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs te verbeteren, wordt het met de Wet bestuurlijke harmonisatie beroepsonderwijs (BHB) weer mogelijk om nieuwe verticale scholengemeenschappen te vormen en bestaande uit te breiden. In deze ministeriële regeling worden de regels voor een aanvraagprocedure voor de vorming, wijziging of beëindiging neergelegd. Deze worden vervolgens vervat in een digitaal formulier op de website van DUO.

  • Amvb’s vereenvoudiging bekostiging po

    Deze drie besluiten voorzien in de verdere uitwerking van de wet vereenvoudiging bekostiging po. De besluiten behelzen een nieuwe regeling van de bekostiging voor basisscholen en speciale scholen voor basisonderwijs, in overeenstemming met deze wet. De niet-bekostigingsonderwerpen uit de huidige besluiten worden ongewijzigd ondergebracht in een nieuw Inrichtingsbesluit WPO.

  • Ontzorgingsprogramma maatschappelijk vastgoed

    Deze regeling voorziet in het verstrekken van specifieke uitkeringen aan provincies voor het instellen van een ontzorgingsprogramma dat kleine maatschappelijke vastgoedeigenaren kan begeleiden bij het verduurzamen van hun vastgoed. De middelen kunnen worden ingezet voor begeleiding en advisering, niet voor het bekostigen van de maatregelen zelf.

  • Wijziging eindexamenbesluit VO en VO BES

    Aanpassing EBVO m.b.t de versterking van de kwaliteit schoolexaminering: (1) aanscherpen en aanvullen vereisten examenreglement en pta; (2) verplichten examencommissie voor vo-scholen; (3) verduidelijking en versterking rol examensecretaris; (4) aanscherpen eisen rondom het uitreiken schoolexamenresultaten aan kandidaten.

  • Besluit tot aanpassing van de gegevenslevering van scholen voor onderzoek onderwijsarbeidsmarkt

    Consultatie met betrekking tot de aanpassing van de gegevensleveringen van scholen in (speciaal) basisonderwijs, (voortgezet) speciaal onderwijs, voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs voor het onderzoek naar de onderwijsarbeidsmarkt.

  • Diagnostische Tussentijdse Toets en Leerlingvolgsystemen in het VO

    Wij vragen uw mening over de volgende onderwerpen: - Invoering van de landelijke diagnostische tussentijdse toets aan het einde van de onderbouw in het VO(2 vmbo en 3 havo/vwo) voor de vakken Nederlands, Engels, Wiskunde/rekenen. - Verplicht leerlingvolgsysteem op dezelfde vakken gedurende de onderbouw. - Verplichte deelname aan beperkt aantal internationale onderzoeken, zoals PISA.

  • Toezichtkader samenwerkingsverbanden passend onderwijs

    De inspectie gaat na of het conceptkader naar aanleiding van de reacties aanpassing behoeft en zet een verslag van de reacties die zijn ontvangen op haar website.

  • Wet registratie ontwikkelingsperspectief in BRON

    Met de invoering van passend onderwijs vervalt de leerlinggebonden financiering. Om zicht te houden op de leerlingen die extra ondersteuning ontvangen in het regulier onderwijs en om zicht te krijgen op de leerlingen die onderwijs volgen op een orthopedagogisch-didactisch centrum, regelt dit wetsvoorstel de registratie van het ontwikkelingsperspectief en registratie van plaatsing op een opdc in BRON.

  • Toetsbesluit PO

    Het wetsvoorstel centrale eindtoets en leerling- en onderwijsvolgsysteem primair onderwijs legt vast dat leerlingen aan het eind van de basisschool de centrale eindtoets of een andere eindtoets afnemen. Daarnaast wordt het gebruik van leerling- en onderwijsvolgsystemen voorgeschreven. Het Toetsbesluit PO bevat op enkele onderwerpen de verdere uitwerking van het wetsvoorstel.

  • Variawet passend onderwijs en kwaliteit (v)so

    In de wet Passend Onderwijs is een aantal technische omissies geslopen dat betrekking heeft op de bekostiging en door deze variawet Passend Onderwijs worden hersteld. Daarnaast worden enkele kleine beleidswijzigingen voorgesteld.