Zoekresultaat

130 resultaten
U heeft gezocht op: Lucht

Sorteren op:
  • Experimenteerregeling Schiphol

    Het kabinet heeft in juni 2022 gekozen om met voorrang de geluidsoverlast van Schiphol aan te pakken en tegelijk de economische (hub)functie te behouden. Hiervoor is een aantal maatregelen aangekondigd. De eerste maatregel is het beëindigen van het zogenaamde anticiperend handhaven van de geluidsnormen, gecombineerd met een regeling om het strikt preferentieel baangebruik voort te kunnen zetten. Het anticiperend handhaven wordt per 1 november 2023 beëindigd.

  • Wijziging RVV 1990 in verband met aanpassing definitie rolstoeltoegankelijke voertuigen

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990), om de definitie van ‘voor rolstoelen toegankelijk voertuig’ te wijzigen. 

  • Vervallen ruimtereservering voor de parallelle Kaagbaan

    De minister van Infrastructuur en Waterstaat maakte op 12 juni 2023 bekend dat er geen nieuwe start- en landingsbaan op Schiphol komt. De reservering op een stuk grond voor de aanleg van de zogeheten ‘parallelle Kaagbaan’ wordt geschrapt. Het schrappen van de reservering is een voorgenomen besluit waarvoor bestaande regels moeten worden aangepast. Om de reservering voor de zogeheten parallelle Kaagbaan te schrappen moet namelijk het ‘Besluit algemene regels ruimtelijke ordening’ (Barro) worden aangepast. Hiervoor start het ministerie een internetconsultatie. De consultatie is bedoeld om reacties en meningen op te halen. Na de verwerking van alle binnengekomen reacties wordt het besluit waarschijnlijk in het najaar van 2023 in de ministerraad behandeld. 

  • Balanced Approach Schiphol

    ** For English, please go to www.luchtvaartindetoekomst.nl/onderwerpen/samenwerking/ba/english-version. Here you will find all relevant information about this consultation, including attached documents and an instruction how to leave behind your response. **

  • NFP wijzigingspakket 2018-2

    Het ontwerpbesluit Nationaal Frequentieplan wijzigingspakket 2018-2 wordt ter inzage gelegd om eenieder de gelegenheid te bieden opmerkingen over het wijzigingsbesluit in te dienen en de frequentietabel te controleren op de correcte vermelding van rechten.

  • Herzien concept AMvB Verkeerverdelingsregel tussen Amsterdam Airport Schiphol (AAS) en Lelystad Airport (LA)

    Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een verkeersverdelingsregel voor tussen Amsterdam Airport Schiphol (AAS) en Lelystad Airport (LA). Met deze verkeersverdelingsregel wil het ministerie de internationale netwerk- en hubfunctie van AAS maximaal ondersteunen. In deze consultatie wordt een herziene conceptversie van de verkeersverdelingsregel voorgelegd.

  • Belasting op luchtvaart

    In het regeerakkoord “Vertrouwen in de toekomst” heeft het kabinet afgesproken dat een belasting op luchtvaart zal worden geïntroduceerd met vanaf 2021 een opbrengst van structureel € 200 miljoen per jaar. Daarbij zijn drie sporen benoemd. Na afloop van de consultatieperiode zal het kabinet besluiten welk spoor verder wordt uitgewerkt.

  • NFP wijzigingspakket 2018-1

    Het ontwerpbesluit Nationaal Frequentieplan wijzigingspakket 2018-1 wordt ter inzage gelegd om eenieder de gelegenheid te bieden opmerkingen over het wijzigingsbesluit in te dienen en de frequentietabel te controleren op de correcte vermelding van rechten.

  • Ontwerp aansluitroutes Lelystad Airport

    Het ministerie van Infrastructuur en Milieu bereidt de opening van Lelystad Airport in april 2019 voor. Hiervoor is een ontwerp van de aansluitroutes op het hogere luchtruim voor de luchthaven opgesteld. Met het voorliggende ontwerp kunnen 10.000 vliegbewegingen veilig op Lelystad Airport worden afgehandeld. Dit ontwerp ligt nu voor ter consultatie. Het ministerie is op zoek naar verbeterpunten op dit ontwerp binnen de geldende uitgangspunten van het Kabinet.

  • Wijziging Aanbestedingswetgeving inzake e-factureren (implementatie richtlijn 2014/55/EU)

    Op basis van de Europese richtlijn 2014/55/EU moeten aanbestedende diensten en speciale-sectorbedrijven voor overeenkomsten waarop de aanbestedingsrichtlijnen of concessierichtlijn van toepassing zijn, elektronische facturen (e-facturen) kunnen ontvangen en verwerken die voldoen aan de EU-norm en lijst van syntaxen. Deze eisen worden met voorliggende wijziging van de Aanbestedingswetten (zie kopje “concept regeling”) en Aanbestedingsbesluiten (zie kopje “meer informatie”) geïmplementeerd.