Zoekresultaat

36 resultaten
U heeft gezocht op: Terrorisme

Sorteren op:
  • Wijziging Bjsg en Bpg ivm Tijdelijke wet bestuurlijke maatregelen terrorismebestrijding

    Besluit houdende wijziging van het Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens en het Besluit politiegegevens in verband met de verstrekking van gegevens ten behoeve van de toepassing van de Tijdelijke wet bestuurlijke maatregelen terrorismebestrijding

  • Implementatiewet registratie uiteindelijk belanghebbenden

    Concept wetsvoorstel houdende regels met betrekking tot de registratie van uiteindelijk belanghebbenden (Implementatiewet registratie uiteindelijk belanghebbenden)

  • Wet identificatie houders aandelen aan toonder

    Wetsvoorstel identificatie houders aandelen aan toonder

  • Implementatieregeling vierde anti-witwasrichtlijn

    Dit ontwerp voor een ministeriële regeling strekt samen met het voorstel voor de Implementatiewet vierde anti-witwasrichtlijn en het ontwerp Uitvoeringsbesluit Wwft 2018 tot implementatie van de vierde anti-witwasrichtlijn. Het ontwerp voor de Implementatieregeling vierde anti-witwasrichtlijn voorziet onder meer in een vrijstelling van de verplichtingen van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) voor aanbieders van bepaalde kansspelen.

  • Wijzigingswet financiële markten 2011

    Het ontwerpwetsvoorstel Wijzigingswet financiële markten 2011 bevat zowel enkele inhoudelijke wijzigingen als ook technische, niet-inhoudelijke wijzigingen van de Wet op het financieel toezicht (Wft) en wijzigingen van andere wetgeving op het terrein van de financiële markten. De voorgenomen inwerkingtredingdatum is 1 juli 2011.

  • Uitvoeringswet Vo bij geldovermakingen en overdrachten van cryptoactiva te voegen informatie

    De consultatie geeft uitvoering aan de verordening betreffende bij geldovermakingen en overdrachten van bepaalde cryptoactiva te voegen informatie. Deze verordening wijzigt tevens de vierde anti-witwasrichtlijn. Het wetsvoorstel bevat hoofdzakelijk wijzigingen van de Wwft, als gevolg van de wijziging van de vierde anti-witwasrichtlijn. De belangrijkste wijziging van de Wwft ziet op de uitbreiding van de reikwijdte van de Wwft, die van toepassing wordt op aanbieders van cryptoactivadiensten die onder MiCA vallen. In het wetsvoorstel wordt de AFM aangewezen als Wwft-toezichthouder op aanbieders van cryptoactivadiensten. Het registratieregime in de Wwft zoals die nu geldt voor cryptopartijen, komt te vervallen.

  • Verhoging strafmaximum deelneming terroristische organisatie

    Deelneming aan een terroristische organisatie is sinds 2004 strafbaar op grond van artikel 140a van het Wetboek van Strafrecht. Op dit moment geldt een maximale gevangenisstraf van 15 jaar. Dit strafmaximum is sinds 2004 niet meer gewijzigd. Terwijl terroristische organisaties zich sindsdien hebben ontwikkeld. Deelnemers van terroristische organisaties zijn bereid tot het plegen van de meest ernstige misdrijven. Daar hoort een hoog strafmaximum bij. Daarom wordt in dit wetsvoorstel geregeld dat het strafmaximum wordt verhoogd naar 20 jaar gevangenisstraf. Dat strafmaximum is gelijk aan de straf gesteld op poging tot of medeplichtigheid aan de meest ernstige levensdelicten.

  • Implementatiebesluit registratie uiteindelijk belanghebbenden van trusts en soortgelijke juridische

    Het Implementatiebesluit registratie uiteindelijk belanghebbenden van trusts en soortgelijke juridische constructies strekt tezamen met de Implementatiewet registratie uiteindelijk belanghebbenden van trusts en soortgelijke juridische constructies tot implementatie van artikel 31 van de Europese gewijzigde vierde anti-witwasrichtlijn. Een aantal zaken dat is geregeld in genoemde implementatiewet wordt in dit besluit nader uitgewerkt.

  • Implementatiewet registratie uiteindelijk belanghebbenden van trusts en soortgelijke juridische constructies

    Dit wetsvoorstel strekt tot implementatie van de verplichting tot het bijhouden en centraal registreren van informatie over uiteindelijk belanghebbenden (ultimate beneficial owners) van trusts en soortgelijke juridische constructies. Deze verplichting vloeit voort uit de gewijzigde vierde anti-witwasrichtlijn.

  • Wet plan van aanpak witwassen

    Het wetsvoorstel bevat grofweg drie maatregelen. De eerste betreft een verbod op contante betalingen vanaf 3.000 euro. De tweede maatregel maakt mogelijk dat instellingen zoals banken, die een wettelijke plicht hebben om transacties te monitoren, makkelijker gegevens met elkaar kunnen uitwisselen. De derde maatregel zorgt ervoor dat instellingen die moeten voldoen aan de Wwft informatie met elkaar kunnen delen wanneer er bij hun cliënten tekenen zijn van integriteitsrisico’s.