Aankondigingen over uw buurt

Zoals bouwplannen en verkeersmaatregelen.

Dienstverlening

Zoals belastingen, uitkeringen en subsidies.

Beleid & regelgeving

Officiële publicaties van de overheid.

Contactgegevens overheden

Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.

Wijziging Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 vanwege invoering helmplicht snorfietsers

Reactie

Naam scooterservice hedel (dhr Peter Versteeg)
Plaats Hedel
Datum 25 maart 2020

Vraag1

Vraag 1. Aangezien snorfietsers de gelegenheid moeten hebben om een geschikte helm te kopen, wordt overwogen om een overgangsperiode vast te stellen. Denkt u dat zo’n overgangsperiode noodzakelijk is? Zo ja, wat vindt u een redelijke termijn?
Vraag 2. Hebt u nog andere opmerkingen over de regeling en de nota van toelichting?
- de helmplicht zorgt ervoor dat straks de scooters allemaal harder gaan rijden dan 29km/uur, want iemand die verplicht een helm moet dragen gaat vervolgens geen 29km/uur rijden, maar wil dan ook sneller , dus 55 km/uur zal de nieuwe maatstaaf worden met waarschijnlijk nog meer verkeersongelukken en verkeersdoden tot gevolg, kortom geen vermindering van het aantal ongelukken maar juist meer.

- Ook het rijplezier wat de scooterrijder nu ervaart zonder helm, wordt weggenomen, dus veel scooterrijders zullen terug vallen op de auto, wat het wegverkeer dus nog voller en drukker zal maken.

- Door het afnemen van het aantal scooterklanten zullen bedrijven de deur moeten gaan sluiten om dat ze geen verkoop en onderhoud meer hebben om nog geld te kunnen verdienen, dus weer meer werklozen.

Conclusie: handhaaf gewoon de maximumsnelheid voor snorscooters die zonder helm willen rijden, zodat het op die manier toch veilig blijft en laat de scooterrijder zijn mobiliteit behouden waarvoor hij gekozen heeft en hou op met die regeltjes en wetjes veranderen, we zijn geen kleine kinderen meer !!!

Zoeken
Uitgebreid zoeken
Terug naar overzicht