Aankondigingen over uw buurt

Zoals bouwplannen en verkeersmaatregelen.

Dienstverlening

Zoals belastingen, uitkeringen en subsidies.

Beleid & regelgeving

Officiële publicaties van de overheid.

Contactgegevens overheden

Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.

Wijziging Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 vanwege invoering helmplicht snorfietsers

Reactie

Naam KUIJPERS SCOOTERS & MOTOREN (P Kuijpers)
Plaats Deurne
Datum 25 maart 2020

Vraag1

Vraag 1. Aangezien snorfietsers de gelegenheid moeten hebben om een geschikte helm te kopen, wordt overwogen om een overgangsperiode vast te stellen. Denkt u dat zo’n overgangsperiode noodzakelijk is? Zo ja, wat vindt u een redelijke termijn?
Vraag 2. Hebt u nog andere opmerkingen over de regeling en de nota van toelichting?
Een helmplicht invoeren heeft weinig tot geen nut bmt de verkeersveiligheid,

het enige wat er veranderd is dat mensen minder gebruik gaan maken van een snorfiets,(en zo dus ook minder ongelukken komen)
boven dat is het niet eerlijk tov de e-bike(elektrische fiets) gezien zij wel toegestaan zijn om geen helm te dragen met de dezelfde snelheid 25km/h en dezelfde plaats op het fietspad rijden.

ook zal de vakhandelaar hier stevig in achteruit gaan en misschien wel tot een eventueel faillissement kunnen draaien,

mocht het alsnog verplicht worden om op een snorfiets een helm te dragen zullen mensen dit negeren en alsnog risico lopen,

wat er beter gedaan kan worden is eventuele rollerbank controles en snelheidscontroles, om zo toch de verkeersveiligheid waar te borgen!


Als het over de overvolle fietspaden gaat, kan er misschien een regeling getroffen worden(zoals in vele landen van Europa) mbt een vrijstelling van een lichte motorfiets(125cc/automaat) met een geldig B-rijbewijs ,
hierdoor zullen en uiteindelijk minder snor en bromfietsen het fietspad op rijden en lichte motorfietsen de weg op!
Zoeken
Uitgebreid zoeken
Terug naar overzicht