Wijziging Reglement Rijbewijzen ivm nieuwe opzet rijexamen C en D en vakbekwaamheid

Reactie

Naam dhr GJ Voort
Plaats Katwijk
Datum 2 februari 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op deze regeling en de toelichting. Verwacht u dat de regeling effect zal hebben op u of uw organisatie?
Dat de overheid wil goede chauffeurs begrijp ik voor 100% Voor personenauto en vrachtauto Dat er voor het afrijden dan een tweede instructeur het praktisch rijden van de leerling moet beoordelen er zo dus een verandering bij het CBR gaat plaats vinden begrijp ik is goed om de wachtlijsten weg te werken Maar er zal in de wijzing van het regelement Rijbewijzen het CBR op hun gebied duidelijke regels moeten hebben vooral de controle door een tweede rijinstructeur dat die wel COMPLEET onafhankelijk zijn, in geen enkel opzicht connecties hebben met de betreffende rijschool/instructeur Anders wordt dat natuurlijk handje klap Wat betreft de C95 lijken mij de regels nu al te overdreven Dat een chauffeur weet waar en wanner hij olie moet peilen begrijp ik dat de chauffeur moet kunnen zien dat zijn luchttanks in tact zijn begrijp ik Dat hij de verlichting en banden voor de rit moet controleren lijkt mij logisch moet door de chauffeur voordat hij zijn rit aanvangt iedere dag bekeken en gecontroleerd worden Maar dat hij verder technische kennis van zijn vrachtauto moet hebben? Hij kan toch zelf niet aan de techniek sleutelen gaat ook via de computer De verlichting van vrachtauto's is tegenwoordig LED kun je zelf niet vervangen Maak C95 verhaal simpeler maar doeltreffen wij zijn toch al het braafste jongetje van de klas Ik ben zelf in de jaren 70/80/90 internationaal chauffeur geweest Kwam toen nog achter het IJZEREN GORDIJN als je zag wat daar rond reed door welke mensen Kon fietsen kon je ook een vrachtauto besturen en die Oostblokkers in eens een code C95 en veel mooie vrachtauto's Maar dat er weinig zijn met een code C95 weet ik wel zeker Die chauffeurs worden hier toch niet gecontroleerd op technisch als correcte papieren dus rijden maar uit voormalig Oostblok landen De NL politie handhaaft niet op de snelweg alleen grote controles met douane FIOD verkeersdiensten Het is een lui lekker land voor de voormalige Oostblok chauffeurs Voor code C95 in NL moet je een monteursopleiding hebben gehad of weet je dat onnodige gedoe niet Gewoon de grond beginselen en erin hameren voor de rit al de verkeersveiligheid item rondom controleren voor elke rit weer