Subsidieregeling emissieloze bedrijfsvoertuigen

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Ter Aar
Datum 1 december 2020

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt reageren op alle onderdelen van deze regeling en de toelichting.
In het bijzonder is het ministerie benieuwd naar uw reactie op;
• de werkbaarheid van de aanvraagprocedure;
• hoogte van de subsidiebedragen gedurende de looptijd van de regeling, 2021 tot en met 2025.
Specifieke reactie wordt uw gevraagd in hoeverre:
• de eis van een minimale actieradius van 100 km die wordt gesteld aan elektrische bestelvoertuigen die voor subsidie in aanmerking komen, realistisch is;
• het maximale aantal subsidieaanvragen per bedrijf van 300 elektrische bestelauto’s per jaar in de periode dat de regeling in werking is of werkbaar is;
• en welke mogelijkheden u ziet om te differentiëren waardoor de subsidie ook vooral bij de kleinere bedrijven terecht komen.
• Voor de ondernemers met een Euroklasse 4 is afgesproken dat mogelijkheden worden onderzocht om een extra steuntje in de rug te geven. Dit wordt in 2021 verder uitgewerkt. U wordt uitgenodigd uw mening te geven hoe deze mogelijkheden gestalte kunnen krijgen binnen deze regeling.
Elektrische voertuigen zijn niet schoner dan voertuigen op benzine als alles meegerekend wordt vanaf de eerste schroef voor de productie tot de sloop. Bovendien worden de giftige metalen die nodig zijn voor oa de accu gewonnen door kinderen. Daarbij kkmt ook nog dat alleen mensen met meer geld een elektrische auto kunnen kopen omdat die voertuigen veel duurder zijn dan gewone voertuigen.