Zoekresultaat

639 resultaten
U heeft gezocht op: Weg

Sorteren op:
  • Ministeriele regeling omgevingsregime hoofdspoorwegen

    In onderhavige ontwerpregeling worden regels voor de vrijstelling van de vergunningplicht van artikel 19 van de Spoorwegwet voor bepaalde activiteiten langs de hoofdspoorwegen geregeld. Daarbij worden algemene regels en verplichtingen geformuleerd, die als voorwaarden gelden voor de vrijstelling.

  • Modernisering EU auteursrecht (Deel I Richtlijn auteursrechten in de DSM)

    Modernisering van het EU auteursrechtelijk kader (Richtlijn auteursrechten in de DSM)

  • Modernisering EU auteursrecht (Deel II Verordening online omroep)

    Modernisering van het EU auteursrechtelijk kader (Verordening online omroep)

  • Modernisering Wet zeevarenden

    Het ministerie van IenW bereidt een herziening voor van de Wet zeevarenden, met bepalingen aangaande de bemanning op Nederlandse zeeschepen. De nieuwe Wet bemanning zeeschepen biedt: • ruimte voor vernieuwingen in zeevaartonderwijs; • minder administratieve lasten; • stimulering concurrentiepositie van de Nederlandse zeevaart. Delen van de huidige wet gaan naar het concept-Besluit bemanning zeeschepen. Dit Besluit is ter informatie bijgevoegd, maar komt pas later in consultatie.

  • Mogelijkheden versterking maatregelen ter voorkoming van dividendstripping

    Deze consultatie volgt op een brief van het kabinet van 3 december 2018 waarin is aangekondigd dat zal worden onderzocht of dividendstripping binnen het bestek van de huidige nationale regels voldoende kan worden aangepakt. Met het oog daarop is in de afgelopen periode in kaart gebracht welke hoofdvormen van dividendstripping zich in de praktijk voordoen. Daarbij is ook aandacht besteed aan de complexiteit die schuilt in de aanpak van dividendstripping. Vervolgens is een aantal alternatieven om dividendstripping aan te pakken in kaart gebracht. Bovendien volgt uit dit onderzoek dat de doeltreffendheid van een maatregel en de impact daarvan op de praktijk per alternatief verschilt. Om die reden betrekt het kabinet graag de betrokken partijen en overige belangstellenden bij de afweging van de verschillende alternatieven.

  • nadere eisen standaardverpakking sigaretten en shagtabak

    Met deze ministeriële regeling worden nadere eisen gesteld aan de standaardverpakking van sigaretten en shagtabak. Neutrale verpakkingen verminderen de aantrekkelijkheid van rookwaar en vergroten het bewustzijn van de schadelijkheid van roken. Het kabinet wil een rookvrije generatie realiseren in 2040, waarbij geen enkele jongere meer rookt. Neutrale verpakkingen van sigaretten en shagtabak is één van de maatregelen van dit akkoord.

  • Nationaal Milieubeleidskader (NMK)

    Het Ministerie van IenW bereidt een actualisatie voor van het milieubeleid. Vanwege problemen op het gebied van milieu en om innovatie aan te jagen is vernieuwing nodig, bijvoorbeeld voor: • de omgang met de milieunormen, grondstoffengebruik en circulaire economie, • de afwegingen tussen korte en lange termijn belangen, • afwenteling van milieuproblemen in tijd of naar andere regio’s en, • het stelsel van vergunningverlening, toezicht en handhaving.

  • Nederlandse reactie op Duitse Bundesverkehrswegeplan 2030

    Het ministerie van Infrastructuur en Milieu bereidt een reactie op het Duitse Bundesverkehrwegeplan voor. Het Bundesverkehrswegeplan 2030 (BVWP) is op 16 maart 2015 door Bundesminister Alexander Dobrindt gepresenteerd en op 22 maart 2016 in Duitsland ter inzage gelegd. In het de BVWP legt Duitsland vast welke grote infrastructuurprojecten de komende 15 jaar prioriteit en financiële middelen krijgen.

  • Nieuwbouwregeling

    Gebouweigenaren van nieuw te bouwen gebouwen kunnen op grond van deze beleidsregel aanspraak maken op de subsidie voor het aardbevingsbestendig bouwen.  

  • Nieuwe Spoorwegwet

    Het Ministerie van IenW bereidt een nieuwe Spoorwegwet voor. De huidige Spoorwegwet wordt hiermee herschreven. Alle regelgeving is nu verspreid over 2 wetten, 18 AMvB’s en 14 regelingen. Door de vele wijzingen in de afgelopen jaren is de regelgeving gefragmenteerd. In dit traject wordt de huidige spoorregelgeving samengevoegd tot één overzichtelijk gemoderniseerd stelsel.