Zoekresultaat

3148 resultaten
U heeft gezocht op:

Sorteren op:
  • Ministeriele regeling omgevingsregime hoofdspoorwegen

    In onderhavige ontwerpregeling worden regels voor de vrijstelling van de vergunningplicht van artikel 19 van de Spoorwegwet voor bepaalde activiteiten langs de hoofdspoorwegen geregeld. Daarbij worden algemene regels en verplichtingen geformuleerd, die als voorwaarden gelden voor de vrijstelling.

  • Wijziging ministeriele regeling onkostenvergoedingen vrijwilligers personenvervoer per auto

    Momenteel bereidt het ministerie van Infrastructuur en Milieu een wijziging van de regeling onkostenvergoedingen vrijwilligers personenvervoer per auto voor. De voorgestelde wijziging is aangekondigd in de Kamerbrief over taxibeleid d.d. 27 januari 2016 (kst. 31521, nr. 96) - zie bijgevoegd.

  • Herziening ministeriele regeling spoorverkeer

    Momenteel bereidt het ministerie van Infrastructuur en Milieu een herziening van de Regeling spoorverkeer voor. De meest recente herziening vond plaats op 1 juli 2015.

  • Besluit inkoopplan prijs kwaliteit Wmo 2015

    De consultatie betreft een nieuwe algemene maatregel van bestuur (AMvB) op grond van de Wmo 2015 over inkoop van maatschappelijke ondersteuning op basis van kwaliteit.

  • Aanvullingswet geluid (Omgevingswet)

    De Aanvullingswet geluid Omgevingswet vervangt materieel de Wet geluidhinder en H11 van de Wet milieubeheer. Het kabinet werkt aan voorstellen voor bundeling en vereenvoudiging van de wet- en regelgeving op het terrein van het omgevingsrecht. Inmiddels is het wetsvoorstel voor de Omgevingswet in de Eerste Kamer aanvaard. Geluid heeft grote invloed op de kwaliteit van de leefomgeving, geluid speelt dan ook bijna altijd een rol bij nieuwe ontwikkelingen in de fysieke leefomgeving.

  • Aanvullingswet bodem (Omgevingswet)

    De Aanvullingswet bodem Omgevingswet vervangt materieel de Wet bodembescherming. Het kabinet werkt op dit moment aan voorstellen voor bundeling en vereenvoudiging van de wet- en regelgeving op het terrein van het omgevingsrecht. Inmiddels is het wetsvoorstel voor de Omgevingswet in de Eerste Kamer aanvaard.

  • Regeling aanvraag veiligheidscertificaat en eisen veiligheidsbeheersysteem hoofdspoorwegen

    Momenteel bereidt het ministerie van Infrastructuur en Milieu onderhavige regeling voor. De Spoorwegveiligheidsrichtlijn (nr. 2004/49/EG) bevat de eis dat spoorwegondernemingen die op het Trans-Europese Transport Netwerk goederen of personen vervoeren, over een veiligheidscertificaat beschikken. Voorts moet een spoorwegonderneming die wordt vrijgesteld van de verplichting om een veiligheidscertificaat te hebben, een veiligheidsbeheersysteem toepassen.

  • Regeling bijzondere bevoegdverklaringen luchtwaardigheid

    Het ministerie van Infrastructuur en Milieu bereidt de actualisatie van de ontwerpregeling bijzondere bevoegdverklaringen luchtwaardigheid voor. Het Nederlandse beleid om onderhoudsbedrijven met een Europese erkenning ook toe te staan het onderhoud uit te voeren van historische luchtvaartuigen die buiten de Europese regelgeving vallen, wordt door de Europese toezichthouder niet geaccepteerd. Om deze luchtvaartuigen toch te kunnen onderhouden is een nationale regeling nodig.

  • Nederlandse reactie op Duitse Bundesverkehrswegeplan 2030

    Het ministerie van Infrastructuur en Milieu bereidt een reactie op het Duitse Bundesverkehrwegeplan voor. Het Bundesverkehrswegeplan 2030 (BVWP) is op 16 maart 2015 door Bundesminister Alexander Dobrindt gepresenteerd en op 22 maart 2016 in Duitsland ter inzage gelegd. In het de BVWP legt Duitsland vast welke grote infrastructuurprojecten de komende 15 jaar prioriteit en financiële middelen krijgen.

  • Besluit conformiteitsbeoordeling vaste biomassa voor energietoepassingen

    De ministeries van Economische Zaken en Infrastructuur en Milieu bereiden het ontwerpbesluit Conformiteitsbeoordeling vaste biomassa voor energiedoeleinden (het ontwerpbesluit) voor. Energiecentrales kunnen biomassa meestoken, bijvoorbeeld hout uit productiebossen, om de uitstoot van CO2 naar beneden te brengen. Omdat biomassa duurder is dan steenkool, krijgen de energiebedrijven daar subsidie voor als deze biomassa duurzaam is. Dat is zo afgesproken in het Nationaal Energieakkoord.