Wijziging vrijstellingsregeling Besluit luchtverkeer 2014, Zichtvliegen buiten daglichtperiode

Reactie

Naam prive (F.J. Goosen)
Plaats Enschede
Datum 12 juli 2019

Vraag1

Heeft u vragen of opmerkingen? Op alle onderdelen van de regeling en de toelichting kan worden gereageerd.
Dit is een goede stap om dichterbij te komen bij de afgesproken regels over internationaal toestaan en uniform houden van regels vlgs ICAO.
De voorwaarde om te starten en/of te landen in NL klopt niet met de ICOA afspraken. De reden om onnodig verkeer ivm met geluidbelasting te weren is niet juist omdat juist een landing en start de maximale geluidsoverlast levert. Beter zou zijn om night VFR te koppelen aan een minimum hoogte van bv 2000 ft behalve de directe approach of start vanaf een luchthaven.
Each contracting State agrees that all aircraft scheduled flight of the other contracting States, being aircraft not engaged in scheduled international air services shall have the right, subject to the observance of the terms of this Convention, to make flights in to or in transit non-stop across its territory and to make stops for non-traffic purposes without the necessity of obtaining prior permission, and subject to the right of the
State flown over to require landing.
Each contracting State undertakes to keep its own regulations in these respects uniform, to
the greatest possible extent, with those established from time to time under this Convention.