Telemarketing

Reactie

Naam r neeft
Plaats krommenie
Datum 5 juli 2019

Vraag1

Het Ministerie van EZK verneemt graag uw mening over de inhoud van het conceptwetsvoorstel.
Ik vraag me af waar ik de factor werkgelegenheid kan terug vinden? Want of iedereen die dankzij telemarketing een baan heeft verliest deze of de ergernis verplaatst zich. Telemarketing zorgt voor heel veel werkgelegenheid:
- de telemarketeers
- Backoffice van callcenters
- Backoffice van bijvoorbeeld energiebedrijven, aanbieders van internet, tv, bellen
- Bedrijven die software maken en beheren voor deze bedrijven
- Medewerkers bmnr

En dit is een lijstje wat ik nu zo 1.2.3 bedenk. Bij optie 2 zou het telefonische verkopen zich verplaatsen naar de straat door bijvoorbeeld deur aan deur of locatie verkoop in supermarkten of winkelcentra. In die situatie verplaatst de ergernis zich alleen maar. Ook verbaast het me dat de wet gebaseerd wordt op de mensen die er last van hebben. Als het geen effectieve verkoopwijze zou zijn zouden bedrijven helemaal geen gebruik maken van telemarketing. Al deze mensen die dus telefonisch een aanbod accepteren hebben er wel baat bij gehad lijkt mij.

Ik hoop dat er gezien de werkgelegenheid nog eens goed over deze wet wordt nagedacht. Ik denk namelijk dat het goed mogelijk is de markt te reguleren zonder het te verbieden. Ik persoonlijk wordt liever gebeld want dan kan ik altijd ophangen als het me niet aanstaat. Dan dat ik tijdens het boodschappen doen wordt aangesproken.