Telemarketing

Reactie

Naam Mindwize (directeur J Eesmann-Foster)
Plaats Hoofddorp
Datum 26 juli 2019

Vraag1

Het Ministerie van EZK verneemt graag uw mening over de inhoud van het conceptwetsvoorstel.
Een ingrijpende verandering in de Telecommunicatie wetgeving zal op langer termijn grote gevolgen hebben.
Winst op korte termijn: eindelijk van het storende telefoontje onder etenstijd af

Verlies op korte termijn: werkplekken bij de callcenters (vaak een groep met afstand naar de arbeidsmarkt, en verlies van werkplekken bij de goede doelen en alle andere gebruikers van Telemarketing omdat er geen coördinatoren meer nodig zijn.)

Winst op lange termijn: Geen, ik kan er geen bedenken

Verlies op lange termijn: hogere kosten voor producten en diensten en goede doelen, andere kanalen worden vaker ingezet en dus overbelast, consequentie is dat andere kanalen ook gereglementeerd woorden, dramatische ontwikkeling bij particuliere fondsenwerving, grote fondsen worden groter, kleine fondsen verdwijnen en de maatschappij verliest uiteindelijk vanwege minder goede doelen.

Bijlage