Subsidieregeling Schoon en Emissieloos Bouwmaterieel

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Tilburg
Datum 21 december 2021

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op deze regeling en de toelichting. In het bijzonder is het ministerie benieuwd naar uw reactie op:
• De werkbaarheid van de aanvraagprocedure;
• De hoogte van de maximale subsidiebedragen per project en per aanvrager;
• De samenstelling van de lijst van bouwmachines die voor subsidie in aanmerking komen;
• De uitvoerbaarheid van het protocol voor toelating van SCR-nabehandelingstechniek en de verdere invulling van de controle op de toepassing van de SCR-nabehandelingstechnieken in de praktijk;
• De omvang van het totale subsidiebudget van 270 miljoen euro tot en met 2030.
Jullie vergeten de betonmortel en productenindustrie en bulktransport binnenvaartschippers.
Specifiek dient er financieel haalbaar alternatief voor diesel aangedreven bobcats , cranckladers te komen, waarmee schepen worden gelost. Vaak ook eigendom schipper, soms mortelleverancier. Juist die specifieke toepassing (niet weggebonden voertuig voor lossen bulk vanuit schepen) is positieve financiele prikkel nodig voor elektrificatie. Betreft meerdere branches.