Regeling veiligheid luchtvaartuigen

Reactie

Naam KNVVL afdeling Zweefvliegen, Commissie Technische zaken en CAMO NL MG 8065,NL065 (Voorzitter E.J. Veldhuizen)
Plaats Woerden
Datum 3 oktober 2019

Vraag1

Heeft u opmerking op of alternatieven voor onderdelen van de Regeling veiligheid luchtvaartuigen?
Ten eerste: als in een vak maximaal 2500 tekens mogen worden ingevuld, meld dat dan vooraf. Nu kan ik het werk dubbel doen.


Dank aan overheid om regelingen gelijk te maken en tegenstrijdigheden eruit te halen. Bij het aanpassen en opstellen van regelingen is het ons inziens van belang dat de overheid als doel voor ogen houdt voor wie een wet of regeling opgesteld wordt. Primair moet een wet of regeling de klant van de overheid dienen (in dit geval eigenaren van luchtvaartuigen en zelfbouwers) en ervoor zorgen dat de samenleving ordelijk functioneert.

Verder is het voor piloten, eigenaren, technici en bedrijven handig om ÉÉN set regels te hebben en niet twee (EASA en Nationaal). Verklaar gewoon het EASA stelsel van toepassing op ANNEX I. Ook het in de RVL overnemen van EASA tekst is niet handig, immers EASA veranderd regelmatig en dan is de RVL weer afwijkend.

Bijlage