Wijziging van het Kentekenreglement in verband met het kentekenen van bijzondere bromfietsen

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Katwijk zh
Datum 20 april 2023

Vraag1

Heeft u opmerkingen en/of suggesties bij het wijzigingsbesluit van het kentekenreglement en/of de toelichting?

In het bijzonder zijn we geïnteresseerd in de volgende onderwerpen:
Is de voorgestelde overgangstermijn van twaalf maanden voldoende voor u?
Vindt u de kosten redelijk?
Hoe kunnen de eigenaars van bijzondere bromfietsen het beste worden bereikt?
Hierbij de reactie op de door u gestelde vragen:

1. De voorgestelde overgangstermijn is veel te kort.
Stel geen overgangstermijn, maar begeleid de transitie tot deze klaar is.

2. De kosten zijn veel te hoog.
Vooral omdat dit opgedrongen wordt aan mij als fabrikant en het product en gebruikers/eigenaren.
Ik vraag u voor om dit zonder kosten te doen.
Want niet de gebruikers en of fabrikant hebben hier enige orzaak in dat dit hele fenomeen over ons/hen heen gerold wordt.
Uw actie en reacties in het gehele traject getuigen van een emotie gestuurde overheid. Die zonder verantwoording te nemen daarvoor, anderen in de problemen brengt. En zodra wij u daarop aanschieten, onkent u verantwoordelijkheid.

Het door de RDW laten registreren op RDW locatie geeft ook weer kosten en moeite. Dat is voor veel klanten niet te doen.
Doe dit alleen via formulieren en of digitaal. Dat zou de meest logische optie zijn om het te regelen.
Val de gebruikers dus niet lastig. Stuur een formulier en kentekenplaat toe.

3. Als fabrikant weten wij niet wie eigenaar is van de verkochte voertuigen en producten. Dat is ook wettelijk van ons niet vereist om dit bij te houden.
Hoe gaat u hen bereiken zou de vraag moeten zijn die u moet stellen.

Bij elkaar heeft u een gedrocht van een regelgeving opgetuigd. Fabrikanten en gebruikers zijn hier nu de dupe van.
En om nu wederom een zelfde gedrocht op te tuigen om de kamer te pleasen, getuigd niet van veel empathie en vakkennis.
Het hele voorstel behelst niets mbt echte veiligheid op de weg, maar wel het schoonvegen van uw staatje.
Dat is dus geen echte oplossing.

Ons voorstel is dan ook wederom, om ons product uit de markt te halen. Ons als fabrikant schadeloos te stellen, en in het vervolg na te denken over uw actie en gevolg.
Want het gehele fenomeen dat u nu uitrolt, na het stint ongeval, getuigd van schadelijk en instabiel gedrag. Op zulk overheids gedrag is geen product of bedrijf meer te runnen en of innovatie te stimuleren.