Wijziging Besluit BRP ivm verkorten inschrijftermijn vreemdelingen e.a.

Reactie

Naam kerkelijk bureau gemeente de Voorhof (M.A. van der Poel)
Plaats Kesteren
Datum 30 januari 2017

Vraag1

Wilt u reageren op deze regeling? Dan kunt u hier uw reactie geven.
Ik zou het een heel goede zaak vinden als de burgerlijke gemeenten de kerken blijven informeren over adreswijzigingen e.d. Ik verzorg zelf de ledenadministratie van een gemeente en voorzie dat als per 2018 geen mutaties meer doorgegeven worden, de ledenadministratie binnen enkele jaren hiaten gaat vertonen.
Hierbij denk ik met name aan ouderen die verhuizen naar verpleeghuizen e.d. , studenten en randkerkelijken. Bij verhuizing van één gezinslid is het adres nog wel te achterhalen, maar als een heel gezin vertrekt, weten de buren of nieuwe bewoners soms niet waarnaar ze zijn vertrokken.
Ook als een randkerkelijke komt te overlijden is het een ongewenste situatie voor de nabestaanden als deze na een tijd nog post ontvangt.
Een adresmutatie doorgeven behoort niet tot de standaard adressen waar mensen aan denken.

Kortom, een verzoek van mijnerzijds om dit besluit nog eens goed te overwegen.