Wijziging Besluit BRP ivm verkorten inschrijftermijn vreemdelingen e.a.

Reactie

Naam scriba PGN sectieraad Landwijk (CE Schaberg)
Plaats Nijmegen
Datum 28 januari 2017

Vraag1

Wilt u reageren op deze regeling? Dan kunt u hier uw reactie geven.
Als scriba van een gemeente wordt mij het werk ernstig bemoeilijkt door deze wijziging besluit BRP daadwerkelijk in te voeren. Het is heel belangrijk dat wij adreswijzigingen door krijgen van de gemeente, bv in geval van alleenstaande ouderen die onze hulp nodig hebben bij verhuizing naar verpleeghuis. Ouderen die hulp nodig hebben bij ziekte (geldt ook voor jongeren), een bloemetje als teken van aandacht. Daarom is het zo belangrijk dat wij adreswijzigingen of overlijden door krijgen van gemeente. Mensen die bezwaar hebben tegen delen van hun gegevens hebben nu al mogelijkheid om dat aan te geven bij de gemeente. Het verbod van de overheid op gegevensuitwisseling van de gemeente heeft een enorme impact op het werk van de kerk en dat gezien het beroep van de overheid op 'naastenzorg'! Dat wordt alleen bemoeilijkt door deze wijziging! Doe het NIET!