Wetsvoorstel bovenbouw havo-vwo
Reactie
Naam
|
Mevr SMP Mouchart
|
Plaats
|
Elsloo
|
Datum
|
15 oktober 2012
|
Vraag1
Welke opmerkingen heeft u over het wetsvoorstel inzake de Tweede Fase havo en vwo?
Hoeveel toegevoegde waarde kan dat ene uur hebben, zijn er dan nieuwe kernvoorwaarden?
& Is het niet beter het van ckv te hervormen zodat er aandacht besteed wordt aan niet alleen de ontzettend belangrijke cultuur, kunst, literatuur geschiedenis, maar ook aan bijvoorbeeld taal en wiskunde?! Er zijn genoeg manieren deze samen te voegen. Dit zou leerlingen een verfrissende nieuwe kijk kunnen bieden in plaats van een uur extra binnen datzelfde vak met dezelfde opdrachten en alleen maar meer tijd om eraan te werken (waardoor ik niet denk dat door kwantiteit de kwaliteit meteen verbeterd).
Er moeten concretere voorbeelden komen!
Wat gebeurd er eigenlijk met het vak kunstgeschiedenis?/Kunstvakken/kunst en cultuur?
Verdwijnt alles uit de basis?
In deze tijd is de samenleven steeds belangrijker, alles heeft invloed op de samenleving. In vakken als kunst en cultuur wordt dit besproken! Dit is nodig als basis voor veel verdere studies!
In plaats van een focus verplaatsen, is de inhoud aanpakken veel belangrijker.
DUS: Ga voor een betere inhoudelijke ckv(kunst en cultuur) met integratie van de belangrijke vakken en duidelijkere kerndoelen!!
&Ga voor specifiekere doelen en een betere structuur voor de 3 balangrijke basisvakken.
Ipv belangrijke dingen wegnemen, wordt dan alles alleen verbeterd. Daar is tijd voor nodig, maar neem dit ook..i.p.v. zo een abrupte beslissing.