Wijzigingsbesluit BIG-nummer

Reactie

Naam ViaZorgcoach (Drs M Koopman-Houtkamp)
Plaats Hoofddorp
Datum 28 september 2019

Vraag1

1. Vindt u het ontwerp duidelijk over waar en hoe het BIG-nummer bekend gemaakt moet gaan worden? Indien niet, op welk punt of welke punten is het ontwerp niet duidelijk?
Niet duidelijk wat de meerwaarde is van het bekend maken van het BIG nummer.
Wanneer de overheid een postbus 51 campagne start en de consument leert waar deze mijn BIG nummer kan vinden dan is dat voor mij per definitie duidelijker.

Vraag2

2. Verwacht u dat het besluit zal leiden tot onevenredige administratieve lasten? Zo ja, kunt u concreet omschrijven waar die administratieve lasten in bestaan?
Ja,
Ik moet acties gaan ondernemen op iets wat iedereen gewoon had kunnen opzoeken op internet.
Dus per definitie meer werk voor mij. (Voelt onzinnig)

Vraag3

3. Het ontwerp geeft als mogelijkheid om op niet-digitale manier het BIG-nummer kenbaar te maken de bekendmaking in de wachtruimte. Ziet u andere manieren (die minstens zo effectief zijn als het kenbaar maken in de wachtruimte) om het BIG-nummer op niet-digitale wijze kenbaar te maken?
Postbus 51 campagne om de consument te leren waar en Hoe ze BIG nr kunnen vinden.
Bellen naar BIG register. (Dan kan ik mijn werk gewoon doen)
Als iemand mijn BIG nummer wil weten dat kan dat via mondeling vragen, visitekaartje, briefpapier, website.

Vraag4

4. In het ontwerp wordt nu een aantal situaties genoemd waarin het BIG-nummer kenbaar moet worden gemaakt door BIG-geregistreerde beroepsbeoefenaren. Heeft u nog suggesties om het BIG-nummer op andere wijze kenbaar te maken, die minstens zo effectief is en minder lasten met zich meebrengt?
Postbus 51 campagne om de consument te leren waar en Hoe ze BIG nr kunnen vinden.