Voornemen tot aanwijzing bemiddelingsdienst

Reactie

Naam JD Groskamp
Plaats Haarlemmermeer
Datum 17 april 2018

Vraag1

In de wijziging van de Regeling universele dienstverlening en eindgebruikersbelangen wordt voorgesteld om de standaard H263 voor video te schrappen omdat verondersteld wordt dat deze is verouderd.
Is dit het geval of wordt deze standaard in de praktijk nog gebruikt?
Tekst- en beeldtelefonie als bemiddelingsdienst. Bij Signcall is het niet toegankelijk voor doofblinden. Via website zit er FLASH. dan kan er geen braille leesregel. Via iPad en tablet zit er geen tools zoals eigen leesvorm zoals grootte en letters wat je zelf kan lezen. Dat zou mooi zijn als er toegankelijkheid voor doofblinden verbeterd kan zijn dan kan ze ook bellen voor bemiddelingsdienst tussen dove/doofblinden en horenden. Dat vind ik heel belangirjke om goede toegankelijkheid van bemiddelingsienst. Geen FLASH en ook liefst tools (instelling) waar je kan kiezen voor je eigen leesvorm te krijgen. Voor Beeldteleonise dan moet er goede contrast zijn muur en kleidng van tolk die gaat vertallen