Zoekresultaat

335 resultaten
U heeft gezocht op: Water

Sorteren op:
  • Balanced Approach Schiphol

    ** For English, please go to www.luchtvaartindetoekomst.nl/onderwerpen/samenwerking/ba/english-version. Here you will find all relevant information about this consultation, including attached documents and an instruction how to leave behind your response. **

  • Wijziging Regeling vervoer gevaarlijke stoffen met zeeschepen

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Regeling vervoer gevaarlijke stoffen met zeeschepen (Rvgz). Met deze wijziging krijgt de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) een zelfstandige bevoegdheid om een vervoersverbod op te leggen als de regels uit de International Maritime Dangerous Goods (IMDG) code worden overtreden.

  • Wijziging van de Uitvoeringsvoorschriften BABW inzake verkeerstekens in verband met de toepasbaarheid van het nieuwe wegtype binnen de bebouwde kom, de gebiedsontsluitingsweg 30 km/h (GOW30)

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) bereidt een aanpassing voor van de Uitvoeringsvoorschriften BABW inzake verkeerstekens met hierin twee wijzigingen. Hiervoor maakt IenW een wijzigingsregeling. De twee wijzigingen zorgen ervoor dat wegbeheerders een nieuw soort weg binnen de bebouwde kom, de zogenaamde gebiedsontsluitingsweg 30 km/h (GOW30), goed kunnen toepassen in de praktijk.

  • Wijzigingsregeling tarieven transportsectoren

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Regeling tarieven transportsectoren. Hiermee wordt een verlaagd tarief voor een ontheffingsaanvraag door een specifieke doelgroep toegevoegd. Ook worden enkele verouderde verwijzingen in de regeling hersteld.

  • Wijziging Besluit vergoedingen luchtvaartnavigatiediensten i.v.m. 1ATM

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging van het Besluit vergoedingen luchtvaartnavigatiediensten 2010 voor. Dit besluit maakt het voor Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) mogelijk om diensten op de luchthavens Eindhoven en De Kooy te leveren. Ook kunnen zij de kosten hiervoor in rekening brengen bij gebruikers van de twee luchthavens. Daarnaast geeft het besluit de minister de bevoegdheid om regels vast te leggen voor het ontwerpen van vluchtprocedures.

  • Regeling rechtspositie decentrale politieke ambtsdragers in verband met beveiligingsmaatregelen voor decentrale bestuurders

    Om de veiligheid van decentrale bestuurders te verhogen, maakt deze nieuwe regeling maatwerk mogelijk bij het nemen van beveiligingsmaatregelen. 

  • Wijziging van het Binnenvaartpolitiereglement en het Scheepvaartreglement territoriale zee

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van het Binnenvaartpolitiereglement en het Besluit administratieve bepalingen scheepvaartverkeer.

  • Uitvoeringsregeling hergebruik stedelijk afvalwater

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt de Uitvoeringsregeling verordening hergebruik stedelijk afvalwater voor. De Europese verordening wil hergebruik van water in de landbouw bevorderen op een manier die veilig is voor mens en milieu. Gezuiverd water uit een rioolwaterzuivering kan worden ingezet voor irrigatie in de landbouw. Hiervoor is een vergunning nodig. In sommige gebieden willen we hergebruik verbieden ter bescherming van ons drinkwater. In de regeling wijzen we deze specifieke gebieden aan. Daarnaast worden specifieke gegevens gevraagd voor de vergunning.

  • Cybersecuritywet

    Dit voorstel voor een Cybersecuritywet strekt ter implementatie van de zogenoemde NIB-richtlijn van de Europese Unie (richtlijn 2016/1148). Vanwege de inhoudelijke samenhang en overlap worden de bepalingen van de toekomstige Wet gegevensverwerking en meldplicht cybersecurity (nu nog als wetsvoorstel aanhangig in de Eerste Kamer) overgeheveld naar de Cybersecuritywet.

  • Concept AMvB Verkeerverdelingsregel tussen Amsterdam Airport Schiphol (AAS) en Lelystad Airport (LA)

    De komende jaren zal de vraag naar luchtvervoer verder toenemen en het maximum aantal toegestane vliegtuigbewegingen op AAS worden bereikt. Juist vanwege het belang van (inter)continentale verbindingen op AAS voor de Nederlandse economie, moet de schaarse capaciteit op AAS worden benut door intercontinentaal verkeer en feeder verkeer. Met een verkeersverdelingsregel tussen AAS en LA kan hieraan invulling gegeven worden (selectiviteitbeleid).