Zoekresultaat

59 resultaten
U heeft gezocht op: Netwerken

Sorteren op:
  • Beleidsregel zorgvuldig opdrachtgeverschap

    Het uitgangspunt van de Wet informatie-uitwisseling boven- en ondergrondse netten en netwerken (Wibon) is dat er sprake is van een gedeelde verantwoordelijkheid van de partijen die onder de wet vallen. Opdrachtgevers dienen te waarborgen dat de graafwerkzaamheden veilig en zorgvuldig door de grondroerder kunnen worden uitgevoerd. De beleidsevaluatie van de Wibon, benoemd echter dat er onvoldoende invulling wordt gegeven aan de uitvoering van zorgvuldig opdrachtgeverschap. Daarnaast kan de toezichthouder (RDI) in praktijk niet of nauwelijks handhaven op basis van het ruime begrip;  zorgvuldig opdrachtgeverschap . De casuïstiek vraagt om maatregelen op korte termijn. Een concretere uitleg van zorgvuldig opdrachtgeverschap is belangrijk om graafschades en potentieel gevaarlijke incidenten te voorkomen. Het voorstel bevat een nadere invulling van de artikel, bedoeld in artikel 2, eerste lid, van de Wet  van zorgvuldig opdrachtgeverschap informatie-uitwisseling bovengrondse en ondergrondse netten en netwerken.

  • MRQ

    De regeling wijzigt de Regeling kwaliteitsaspecten netbeheer elektriciteit en gas (MRQ) op een aantal onderdelen. De wijzigingen bevatten aanscherpingen van bestaande voorschriften en de wijzigingen zorgen voor meer samenhang van de verschillende onderdelen van de regeling. Deze regeling is nauw verbonden met het Besluit veiligheid lage druk gastransport welke gelijktijdig openstaat voor consultatie.

  • Wijziging regeling universele dienstverlening en

    Deze regeling wijzigt de Regeling universele dienstverlening en eindgebruikersbelangen en strekt ter implementatie van de herziene Europese richtlijnen op het gebied van elektronische communicatie en ziet vooral op het recht op kostloze blokkade van Premium SMS– en MMS–diensten, controle van de abonnee over de hoogte van de telefoonrekening, de omzetgrenzen met betrekking tot een bijdrage aan de universele dienst en de nauwkeurigheid en betrouwbaarheid van locatiegegevens.

  • Regeling selectieprocedure gedwongen verkoop

    Deze ministeriële regeling bevat nadere regels over de te volgen procedure indien wordt overgegaan tot gedwongen verkoop van een frequentievergunning. Ook wordt nadere invulling gegeven aan de transparantievereisten zoals vermeld in de artikelen 7.1. en 7.3. binnen het kader van artikel 7.4.a (netneutraliteit) van Telecommunicatiewet (wijziging Rude).

  • Aanpassing Telecommunicatiewet voor het blokkeren van gestolen mobiele telefoons

    De voorgestelde wijziging introduceert een systeem om ervoor te zorgen dat gestolen mobiele telefoons, smartphones en (mini)tablets geen gebruik kan maken van openbare mobiele telecommunicatienetwerken.

  • Toekomst DVB-T

    Peiling naar de marktbehoefte aan diensten te leveren via aardse digitale omroepzendernetwerken voor televisie (DVB-T)

  • Besluit aanwijzingen aanbieders inzake alarmeringsdienst NL-Alert

    Het ontwerpbesluit geeft aanwijzingen aan aanbieders van openbare mobiele telecommunicatienetwerken om het verzenden van NL-Alert berichten via cell broadcast te harmoniseren en de dienstverlening te allen tijde te continueren. In het ontwerpbesluit zijn functionele en technische eisen opgenomen ten aanzien van de dienstverlening. Verder worden eisen gesteld om de continuïteit van de dienstverlening te waarborgen.

  • Pakketwijziging 2024-1 Nationaal Frequentieplan 2014

    Dit ontwerpbesluit strekt tot wijziging van het Nationaal Frequentieplan 2014 (NFP). Het NFP is het bestemmingsplan voor (radio)frequentieruimte, waarmee de minister van EZ ondermeer vaststelt welke frequentieruimte kan worden gebruikt voor welke toepassingen. Het ontwerpbesluit wordt voorbereid met behulp van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure.

  • Tijdelijke wet onderzoeken AIVD en MIVD naar landen met een offensief cyberprogramma

    Nederland wordt in toenemende mate geconfronteerd met dreigingen in het cyberdomein. Bepaalde landen zoals Rusland en China voeren digitale aanvallen uit op Nederland en Nederlandse belangen om te spioneren, te beïnvloeden of te saboteren. Deze landen worden steeds actiever met hun aanvallen. Het gaat dan bijvoorbeeld over het stelen van gevoelige informatie of het saboteren van vitale infrastructuur. Deze landen maken voor hun cyberaanvallen gebruik van een digitale infrastructuur, verspreid over de hele wereld. Zij wisselen hierbij ook voortdurend van positie. Deze cyberdreiging vereist daarom een snelle en effectieve inzet van bestaande bevoegdheden en een dekkend waarborgenstelsel dat past bij de benodigde snelheid. 

  • Tijdelijke wet onderzoeken AIVD en MIVD naar landen met een offensief cyberprogramma

    Nederland wordt in toenemende mate geconfronteerd met dreigingen in het cyberdomein. Bepaalde landen zoals Rusland en China voeren digitale aanvallen uit op Nederland en Nederlandse belangen om te spioneren, te beïnvloeden of te saboteren. Deze landen worden steeds actiever met hun aanvallen. Het gaat dan bijvoorbeeld over het stelen van gevoelige informatie of het saboteren van vitale infrastructuur. Deze landen maken voor hun cyberaanvallen gebruik van een digitale infrastructuur, verspreid over de hele wereld. Zij wisselen hierbij ook voortdurend van positie. Deze cyberdreiging vereist daarom een snelle en effectieve inzet van bestaande bevoegdheden en een dekkend waarborgenstelsel dat past bij de benodigde snelheid.