Zoekresultaat
135 resultaten
U heeft gezocht op:
Lucht
-
Voorstel voor een Wet op de defensiegereedheid
Veiligheid is de basis van onze manier van leven. Defensie beschermt daarom, in lijn met haar eerste hoofdtaak uit de Grondwet, ons grondgebied en dat van (NAVO-)bondgenoten. De kans dat Nederland betrokken raakt in een militair en/of digitaal conflict wordt steeds groter.
Het conflict in Oekraïne laat ook zien hoe dichtbij en heftig conflicten vandaag de dag zijn. Defensie moet daarom optimaal voorbereid zijn voor een mogelijk conflict. Daarom moeten militairen ook in ons eigen land oefenen en trainen. Om te laten zien dat we zijn voorbereid op een conflict en er staan als het moet. En om potentiële doelwitten binnen Nederland te verdedigen tegen aanvallen en sabotage. Op het land, ter zee, in de lucht én digitaal. -
Wijziging Regeling benzinevervoer in mobiele tanks 2006
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een actualisering voor van de Regeling benzinevervoer in mobiele tanks 2006. De uitzonderingen op het verbod op ontgassen van ladingtanks worden duidelijker omschreven en zijn niet langer voor meerdere uitleg vatbaar. Door de wijziging worden minder vaak schadelijke dampen uitgestoten in de buitenlucht.
-
Wijziging Arbeidsomstandighedenbesluit en Arbeidsomstandighedenregeling ter implementatie van Richtlijn (EU) 2024/869 (grenswaarden lood en diisocyanaten)
Dit wijzigingsbesluit neemt verplichte eisen uit de EU-Richtlijn (EU) 2024/869 op in het Arbeidsomstandighedenbesluit om werknemers beter te beschermen als ze tijdens het werk worden blootgesteld aan de gevaarlijke stofgroepen (i) lood en anorganische verbindingen daarvan en (ii) diisocyanaten. Het gaat om lagere grenswaarden voor blootstelling aan de reprotoxische stof lood en nieuwe grenswaarden voor de blootstelling aan diisocyanaten (dit is een groep allergene stoffen).
-
Wijzigingsregeling erkende instanties vervoer gevaarlijke stoffen door de lucht
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Regeling erkende instanties vervoer gevaarlijke stoffen. Tot op heden is vervoer via de lucht niet opgenomen in deze regeling. De modaliteit luchtvaart wordt nu aan deze regeling toegevoegd. Dit is ter implementatie (overname) van de Technische Voorschriften (Technical Instructions, hierna: TI) bij Annex 18 bij het Verdrag van Chicago.
-
Differentiatie vliegbelasting
Het kabinet wil de totale opbrengst van de vliegbelasting verhogen met € 248 miljoen per 2027. Het plan is om vluchten over lange afstanden meer te gaan belasten vanwege een hogere totale uitstoot.
-
Subsidieregeling AtJ brandstoffen
For English information regarding this consultation see the English consultationdocuments and answer form below ‘Relevante documenten’.
-
Subsidieregeling P2X brandstoffen
For English information regarding this consultation see the English consultationdocuments and answer form below ‘Relevante documenten’.
-
ADS-B Out verplichting NSAA
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Regeling boorduitrusting. Luchtvaartuigen die vliegen in de North Sea Area Amsterdam (NSAA) moeten vanaf 1 januari 2025 voorzien zijn van een ADS-B Out transponderfunctie. Daarnaast blijft een mode-S transponder verplicht. Op verzoek van de general aviation sectorpartijen geldt de verplichting van een ADS-B Out transponderfunctie niet in de strook van 2,5NM vanaf de kustlijn van Noord- en Zuid-Holland westwaarts. Zo kan vliegverkeer langs de kust blijven vliegen zonder ADS-B Out.
-
Landelijke beëindigingsregeling veehouderijlocaties (LBV)
De stikstofbelasting van de natuur in Nederland is een groot probleem. De stikstofuitstoot moet daarom worden verlaagd. Alleen zo kan de natuur herstellen en komt er weer ruimte voor maatschappelijke en economische activiteiten. Alle sectoren die stikstof uitstoten (industrie, landbouw, verkeer, zee- en luchtvaart) moeten hun stikstofemissies terugdringen.
-
Maatregel gerichte aankoop en beëindiging veehouderijen nabij natuurgebieden tranche 2 (MGA-2)
De stikstofbelasting van de natuur in Nederland is een groot probleem. De stikstofuitstoot moet daarom worden verlaagd. Alleen zo kan de natuur herstellen en komt er weer ruimte voor maatschappelijke en economische activiteiten. Alle sectoren die stikstof uitstoten (industrie, landbouw, verkeer, zee- en luchtvaart) moeten hun stikstofemissies terugdringen.