Zoekresultaat

141 resultaten
U heeft gezocht op: Lucht

Sorteren op:
  • Subsidieregeling AtJ brandstoffen

    For English information regarding this consultation see the English consultationdocuments and answer form below ‘Relevante documenten’.

  • Subsidieregeling P2X brandstoffen

    For English information regarding this consultation see the English consultationdocuments and answer form below ‘Relevante documenten’.

  • Besluit onbemande luchtvaart BES

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van:
    •    het Besluit luchtverkeer BES;
    •    het Besluit bewijzen van bevoegdheid voor de luchtvaart;
    •    het Besluit vluchtuitvoering;
    •    het Besluit luchtvaartuigen 2008 in verband met het vaststellen van een passend kader voor vluchten met onbemande luchtvaartuigen op de openbare lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba.

  • ADS-B Out verplichting NSAA

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Regeling boorduitrusting. Luchtvaartuigen die vliegen in de North Sea Area Amsterdam (NSAA) moeten vanaf 1 januari 2025 voorzien zijn van een ADS-B Out transponderfunctie. Daarnaast blijft een mode-S transponder verplicht. Op verzoek van de general aviation sectorpartijen geldt de verplichting van een ADS-B Out transponderfunctie niet in de strook van 2,5NM vanaf de kustlijn van Noord- en Zuid-Holland westwaarts. Zo kan vliegverkeer langs de kust blijven vliegen zonder ADS-B Out.

  • Wijzigingsregeling SVVE 2025

    Deze consultatie gaat over een wijziging van de Subsidieregeling Verduurzaming voor Verenigingen van Eigenaars (SVVE). Met deze subsidieregeling wordt verduurzaming van gebouwen van verenigingen (voornamelijk VvE's) gestimuleerd. Via de wijziging die hierbij in internetconsultatie gaat, wordt de regeling verbeterd en toegankelijker gemaakt voor de doelgroep.

  • Wijziging Regeling bevordering schone wegvoertuigen

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Regeling bevordering schone wegvoertuigen (Rbsw). De Rbsw verplicht de aanbestedende diensten om een bepaald percentage van hun voertuigen en voertuigdiensten emissievrij aan te besteden. De huidige percentages zijn laag en worden met gemak behaald. Het ministerie stelt voor om deze percentages te verhogen. Op die manier sluiten ze beter aan bij andere afspraken van overheden uit het Klimaatakkoord. Dat is beter voor het klimaat en milieu. Een uitleg over de voorgestelde percentages staat in het beleidskompas onder het kopje 'Relevante documenten'. 

  • Cyberbeveiligingswet

    Dit wetsvoorstel implementeert de Europese NIS2-richtlijn. De NIS2-richtlijn beoogt de cyberveiligheid in de Europese Unie naar een hoger gemeenschappelijk niveau te brengen door de digitale weerbaarheid van essentiële en belangrijke entiteiten in de lidstaten te versterken. Dit doel wordt in Nederland bereikt door, ter implementatie van deze richtlijn, in dit wetsvoorstel onder meer verplichtingen op te leggen aan die entiteiten, zoals het treffen van adequate beveiligingsmaatregelen en het melden van ICT-incidenten.

  • Tijdelijk besluit limitering aansprakelijkheid voor terrorismeschade luchtvaart

    Het tijdelijke besluit limiteert op grond van artikel 6:110 Burgerlijk Wetboek de aansprakelijkheid van luchthavenexploitanten en luchtvervoerders voor terrorismeschade tot het maximale bedrag waarvoor zij zich redelijkerwijze kunnen verzekeren (momenteel maximaal USD 1,5 miljard).

  • Landelijke beëindigingsregeling veehouderijlocaties (LBV)

    De stikstofbelasting van de natuur in Nederland is een groot probleem. De stikstofuitstoot moet daarom worden verlaagd. Alleen zo kan de natuur herstellen en komt er weer ruimte voor maatschappelijke en economische activiteiten. Alle sectoren die stikstof uitstoten (industrie, landbouw, verkeer, zee- en luchtvaart) moeten hun stikstofemissies terugdringen.

  • Maatregel gerichte aankoop en beëindiging veehouderijen nabij natuurgebieden tranche 2 (MGA-2)

    De stikstofbelasting van de natuur in Nederland is een groot probleem. De stikstofuitstoot moet daarom worden verlaagd. Alleen zo kan de natuur herstellen en komt er weer ruimte voor maatschappelijke en economische activiteiten. Alle sectoren die stikstof uitstoten (industrie, landbouw, verkeer, zee- en luchtvaart) moeten hun stikstofemissies terugdringen.