Zoekresultaat

456 resultaten
U heeft gezocht op: Gemeenten

Sorteren op:
  • Wijzigingsregeling woningbouwimpuls onderscheid grote en kleine gemeenten

    Deze wijzigingsregeling maakt het voor kleine gemeenten (<50.000 inwoners) mogelijk om een aanvraag in te dienen voor projecten met een minimale projectgrootte van 200 woningen in plaats van 500 woningen. Verder wordt de score voor urgentie geactualiseerd naar de relatieve woningbouwopgave op basis van de meest recente cijfers in plaats van de cijfers in 2020 en wordt de driepuntschaal (Hoge urgentie, gemiddelde urgentie en lage urgentie) aangepast naar een schaal tussen 2 en 8 die continu is verdeeld. Als laatste worden er relatief kleine aanscherpingen doorgevoerd door voortschrijdend inzicht (bijv. in de indicatoren van het beoordelingskader).

  • Wijzigingsregeling zesde tranche Woningbouwimpuls

    Regeling Woningbouwimpuls 2020 wordt op onderdelen gewijzigd met als doel het vergroten van de toegankelijkheid van de regeling en het waarderen van de bijdrage aan de extra woningbouwopgave.

  • Wijzing Besluit toegelaten instellingen volkshuisvesting saneringskader

    In 2019 is bij de evaluatie van Woningwet het saneringskader voor woningcorporaties geëvalueerd. Op basis daarvan en de ervaringen met de twee saneringsaanvragen is het wetsvoorstel tot wijziging van de Woningwet in verband met de aanpassing van het saneringskader vormgegeven. Deze wijziging van het Besluit toegelaten instellingen 2015 geeft een nadere uitwerking aan de wijziging van het saneringskader en schept daarbij de randvoorwaarden.

  • Wkpb Beter Kenbaar

    Doel is vereenvoudiging van de huidige Wkpb. Het wetsvoorstel voorziet in één registratie van publiekrechtelijke beperkingen in de Basisregistratie Kadaster en in een verruiming van de objecttypen waarop beperkingen kunnen worden gevestigd zodat deze vanuit hun interne werkprocessen de beperkingen aan de BRK kunnen gaan leveren.

  • Wmo 2015: Invoering woonplaatsbeginsel voor beschermd wonen (ambtelijk concept)

    Op dit moment zijn gemeenten verantwoordelijk voor beschermd wonen voor mensen die zich bij een gemeente melden. Er zijn thans gemeenten met veel, maar ook met weinig voorzieningen voor beschermd wonen. Het beleid is erop gericht dat alle gemeenten zorgen voor lokale voorzieningen voor haar inwoners en voor preventie. Om dat te bereiken regelt dit wetsvoorstel dat gemeenten verantwoordelijk worden voor de verstrekking van beschermd wonen voor de eigen inwoners (woonplaatsbeginsel).

  • Wmo 2015: Wetsvoorstel resultaatgericht beschikken en vereenvoudigen geschilbeslechting

    De belangrijkste onderdelen van het wetsvoorstel zijn: 1. Bij de verstrekking van een maatwerkvoorziening kan een resultaatbeschrijving worden gehanteerd (het blijft ook mogelijk om een tijdsduurbeschrijving te hanteren). 2. De afwikkeling van geschillen over de uitvoering van een maatwerkvoorziening wordt vereenvoudigd. In eerste instantie kan worden geklaagd bij de gemeente, in tweede instantie is beroep bij de bestuursrechter mogelijk.