Instemmingsbevoegdheid medezeggenschap funderend onderwijs op hoofdlijnen begroting

Reactie

Naam Stichting openbaar onderwijs groep (Drs. S. Beuving)
Plaats Veghel
Datum 15 mei 2016

Vraag1

Geeft deze wijziging voldoende houvast voor uitvoering in de praktijk van de medezeggenschap op scholen? Waarom wel, waarom niet?
De hoofdlijnen is een vaag begrip, daar is weinig houvast uit te krijgen. Met een stichting met meerdere scholen wordt op deze wijze het proces van begroten erg complex. In ons geval 18 MR-en en 1 GMR.

Vraag2

Hoe kan het begrip ‘hoofdlijnen van de begroting’ worden ingevuld, op een manier die het gesprek tussen bestuur en medezeggenschap over investeringen in de kwaliteit van onderwijs stimuleert?
Dit begrip helpt in het kader van deze wet niet. Kwaliteit van onderwijs zit vooral in deskundigheidsbevordering en invulling van formatie. Daar zou het gesprek met MR-en wel over gevoerd kunnen worden.