Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Haarlem
Datum 16 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Hierbij teken ik formeel bezwaar aan tegen de Tijdelijke Regeling Groot Baanonderhoud Schiphol 2023.
Omdat het LVB2008 geen legitieme basis is om het nu voorgenomen besluit op te baseren. De Polderbaan heeft nooit de vereiste procedures doorlopen en kan daarom niet worden ingezet voor extra vluchten. Als dat toch gebeurt is dat onbehoorlijk bestuur.
Veranderend baangebruik en in het bijzonder extra nachtvluchten heeft negatieve effecten op burgers en milieu. De effecten daarvan zijn niet degelijk onderzocht en inzichtelijk gemaakt voor burgers en omwonenden.
De overheid dient voor de meest logische, meest veilige en voor burgers en milieu meest acceptabele oplossing te kiezen, namelijk Schiphol het aantal vluchten te laten verminderen.

De overheid moet haar eigen beleid en intenties om goed voor de samenleving en alle levende wezens de basisbehoeften te verzorgen zelf naleven door o.a. de vereiste vergunningen te respecteren, en door de basisbehoeften van toekomstige generaties te respecteren.