Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats AMSTERDAM
Datum 7 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Hierbij doe ik een klemmend beroep op iedereen die over dit punt een advies gaat geven of een besluit gaat nemen.

Ik vraag u afwijzend te reageren op het verzoek van Schiphol om tijdens het onderhoud van banen af te kunnen wijken van de standaardregels in het Luchthavenverkeersbesluit Schiphol over baan- en routegebruik en tevens vervangende grenswaarden voor de geluidbelasting te mogen vaststellen.

Het is beter het aantal vluchten in te krimpen en/of oplossingen te bedenken die gaan schade berokkenen aan de sociale leefwereld van burgers.

Als ik dit schrijf is het maandag 7 november 2022, rond 13.40 uur
Op deze ochtend ben ik om 6.53 uur wakker geworden van vliegtuigenlawaai. Vanaf dat moment zijn er tot 8.00 uur circa 22 vliegtuigen over mijn huis gevlogen, met een oorverdovend lawaai.
Ook daarna is er een bijna onafgebroken aantal vliegtuigen geweest, vaak in een ritme van 1 per 2 minuten. U kunt deze gegevens checken bij het BAS, om te kunnen vaststellen dat deze feiten kloppen.

Dit is werkelijk schandalig. En helaas niet eenmalig. Het is bijna elke dag raak.
Het is nooit meer rustig in Amsterdam. Schiphol heeft ons onze leefwereld afgenomen, en belaagt ons bijna elke dag in onze privé ruimte.


Burgers verdienen bescherming, Ze willen gewoon in hun eigen leefruimte hun normale leven kunnen leiden.

De vraag die Schiphol hier voorlegt is dan ook onacceptabel.

Met vriendelijke groet,
Ruud van den Berg