Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Amsterdam
Datum 9 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Schiphol is een bedrijf wat zich niet houdt aan de regelgeving tav geluidsoverlast (Rijk, Europa, WHO) met als gevolg ernstige gezondheidsschade onder de aanvliegroutes (GGD studie).
Schiphol opereert illegaal zonder natuurvergunning.
Nu heeft Schiphol het voornemen bedrijfsonderhoud uit te voeren met als gevolg een verdere ernstige toenemende overschrijding van geluidsnormen oa onder de Buiteveldert baan.
Willens en wetens is Schiphol dus van plan de bewoners extra gezondheidsschade toe te brengen met hun baanonderhoud.
Een niet verder overschrijding van de geluidsnorm en onderhoud gecombineerd kost Schiphol geld.
De rekening van het baanonderhoud kan niet betaald worden met de gezondheids van bewoners.
Ik maak dan ook ernstig bezwaar tegen het voornemen van deze illegale extra overschrijding van de geluidsnormen en denk dat Schiphol dit op een andere manier moet oplossen (dan met de gezondheid van bewoners als wisselgeld.)