Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats AALSMEER
Datum 17 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Onderstaande heb ik aan onze minister Harbers gericht:
Bij deze mijn dringende oproep om vooral GEEN vrijstelling te geven aan deze bizarre oproep van de Schiphol Group. Als u even doorleest, ziet u dat het gaat om een vrijstelling van nachtvluchten. Afgezien dat Schiphol überhaupt geen natuurvergunning heeft om een vliegtuig op te laten stijgen of te landen, (we voor het gemak in deze setting de verbrandingsstoffen nog even buiten beschouwing laten), zijn nachtvluchten per definitie onveilig. Misschien op dat moment nog niet op de landingsbaan, maar de volgende ochtend wel op de weg, vanwege de bestuurders op de weg, die weinig tot geen nachtrust hebben gehad. Dat leidt onherroepelijk tot meer verkeersongevallen. Zeker als je naar de eerste periode kijkt, waar bewoners onder de betreffende luchtsnelweg ruim drie maanden geen nachtrust krijgen.
Daar u heeft beloofd komend jaar de vliegbewegingen te gaan verminderen (en dan graag inclusief de privéjets!), is het verstandig de oplossing te zoeken in minder vliegbewegingen. Bijkomend voordeel is, dat u uw collega mevrouw van der Wal ook recht in de ogen kunt kijken.
Het is heel makkelijk hoor, nee is namelijk ook een antwoord aan de Schiphol Group:-).
Veel succes met vooral GEEN vergunning te verlenen aan dit curieuze verzoek.