Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Aalsmeer
Datum 29 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Belachelijk van woorden om s'nachts, meestal vrachtvliegtuigen, laten gebruik te maken van de Aalsmeerderbaan, tussen 2300 uur en 0700 uur. Er wonen veel ouderen onder de route van de Aalsmeerderbaan. Velen hebben al een slaapprobleem en dat gaat veel erger worden. Ook veel meer uitstoot van schadelijke stoffen maar dan 24 uur lang, ik moet er niet aan denken. Deze nabijheid zorgt overdag al voor ernstige overlast. Niet voor niets is de Aalsmeerbaan een secundaire baan. Dit betekent dat andere start- en landingsbanen in principe voor gaan. Bovendien zijn de woningen in de gemeente niet geïsoleerd. De overlast zal zeker in de nacht extra hard aankomen en dat moet zo veel mogelijk worden voorkomen. Ik maak dan ook ernstig bezwaar tegen de aangekondige actie van schiphol.