Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Aalsmeer
Datum 30 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.

Geen enkele uitzondering of afwijking is gerechtvaardigd voor de extra overlast die het verplaatsen van vluchten naar andere banen op Schiphol veroorzaakt voor omwonenden. De leefbaarheid is al meer dan genoeg aangetast en het aantal vliegbewegingen moet drastisch omlaag! Er zou dan ook GEEN toestemming gegeven moeten worden voor (tijdelijke) vermeerdering van het aantal (nacht)vluchten via de Aalsmeerbaan, ongeacht de (economische) reden. Tevens is de Aalsmeerbaan een secundaire baan maar wordt al te lang als primaire baan gebruikt. I.c.m. nachtvluchten op desbetreffende baan kunnen we al helemaal niet meer over een secundaire baan spreken. De leefbaarheid in Aalsmeer, Kudelstaart en Uithoorn komt door de (tijdelijke) komst van nachtvluchten en uitbreiding van vluchten ver beneden peil te liggen.
Daarom maak ik bezwaar tegen dit voorstel van de minister.