Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Amber Brandhorst
Plaats Voorhout
Datum 29 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Te bizar voor woorden dat Schiphol blijkbaar niet aanvoelt dat niet meer geaccepteerd kan worden dat de belangen van Schiphol altijd boven de belangen van de omwonenden zijn gesteld.

Dus nee! Er moet geen goedkeuring gegeven worden om de normen voor overlast te mogen overschrijden.
De huidige normen en de handhaving hiervan moeten juist onder de loep en de overlast moet drastisch beperkt worden.

Schiphol moet krimpen omwille van de overlast, gezondheidsschade van de omwonenden door geluid en vervuiling met ultrafijnstof, het milieu en ruimte voor woningbouw.

Verder getuigt het van enorme arrogantie dat Schiphol niet veel meer inzet om de overlast te beperken door maatregelen als glijvluchten. Ze zouden uit zichzelf moeten stoppen met nachtvluchten tussen 23.00 en 06.00. Ook in de uren om de nachtvluchten zouden minder hinderlijke vliegbewegingen moeten plaatsvinden. Nu is de herrie waar ik het meest last van heb juist tussen 22.00 en 23.00 en van 06.00 tot 07.00, deze uren zouden ook veel rustiger moeten zijn.