Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Kortenhoef
Datum 8 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Geen uitzondering voor Schiphol.
De overlast die nu al door Schiphol wordt veroorzaakt gaat al alle perken te buiten. En het neemt alleen maar meer toe! Ziekmakende overlast in heel de randstad en daarbuiten.

Ik maak bezwaar tegen het verzoek van Schiphol om af te wijken van de standaardregels tijdens onderhoud in 2023. De overlastvan Schiphol is al ondraaglijk. EN DAT VOOR EEN LUCHTHAVEN ZONDER ENIGE GELDIGE VERGUNNING!!

Wij omwonenden trekken wat betreft geluidshinder, maar ook fijnstof, ultrafijnstof en talloze gifstoffen (o.a. kerosine), steeds aan het kortste eind. Een verdere verruiming van de normen van Schiphol past niet in het beleid van het kabinet om de overlast van Schiphol te beperken. Al helemaal niet in het stikstofplaatje.

Als dit wordt gehonoreerd is dit wederom een voorbeeld van hoe u als overheid deze vervuilende industrie boven de burgers en het milieu stelt.