Tijdelijke regeling groot baanonderhoud Schiphol 2023

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Loenen aan de Vecht
Datum 11 november 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Met name is het ministerie geïnteresseerd in de vraag of de vrijstellingen en de baanpreferentietabellen in het voorstel met de daarbij behorende toelichting voldoende duidelijk zijn onderbouwd.
Onacceptabel dat Schiphol gedurende een periode van baanonderhoud mag afwijken van de standaardregels. Dat zou bv betekenen dat de Aalsmeerbaan voor nachtvluchten zou worden gebruikt. En het betekent buitensporige overlast voor de omwonenden. Schiphol heeft nu al de neiging van standaardregels af te wijken en te vliegen op niet-afgesproken uren en hoogtes en veel meer lawaai te produceren dan de WHO-normen. Zojuist ook gelezen dat minister Harbers de krimp van Schiphol naar 440.00 vluchten per jaar naast zich neerlegt en bij voorkeur nog wil groeien. Schiphol heeft maling aan klimaat en milieu. Het is onze klimaat- en milieuverontreiniger nr. 1. Schiphol gaat voor geldelijk gewin, gesteund door de staat, ten koste van de gezondheid en leefomgeving van burgers. Schiphol schendt dagelijks de mensenrechten en handelt in strijd met de grondwet. Mijn ervaring met Schiphol is: geef ze een vinger en je bent je arm kwijt. Zijn er banen in onderhoud, dan maar minder vluchten. Want Schiphol zal anders alle grenzen weer overschrijden van geluidsnormen en de hoeveelheid vluchten.