Ontwerpwijziging verkleinen afstanden tot LPG-stations

Reactie

Naam DGMR Industrie, Verkeer en Milieu (BSc. T Fransen)
Plaats Den Haag
Datum 8 januari 2016

Vraag1

Heeft op opmerkingen op de ontwerpwijziging?
Na bestudering van het dossier, de beweegredenen van de overheid te hebben gelezen- en het What-Iff scenario er op los te hebben gelaten kom ik tot de volgende conclusies;

De overheid als initiatief nemer, maakt met deze aanpassing een grote stap voorwaarts- en lost hiermee een veel lang lopende problemen op.

De veiligheidsmaatregelen die genomen zijn rondom LPG tank stations- het vervoer van LPG- en de overlaad protocollen zij de huidige (oude) wetten als marktwerking voorbij gestreefd. BBT (best beschikbare techniek) heeft de afgelopen jaren in tankbouw bewezen een goed uitgangspunt te zijn, waardoor veiligheid van tanks en tankswagens op een hoog niveau is.

Met deze nieuwe maatregelen- en het verkleinen van de norm kunnen onder meer leegstaande kantoorgebouwen worden her bestemd en kunnen economische stappen voorwaarts gemaakt worden- zonder dat dit gevolgen heeft voor mens en milieu. Hierdoor worden indirect ook andere problemen positief beinvloed.

Dit soort initiatieven van de overheid kunnen alleen maar worden toegejuicht en worden door mij gezien als dat de overheid zichzelf goed heeft ingelezen in de problematiek rondom tank stations in combinatie met gevaren voor personen die verblijven in en rondom LPG tankstations.

Complimenten