Regeling Servicekosten
Reactie
Naam | Anoniem |
---|---|
Plaats | Maarssen |
Datum | 11 oktober 2025 |
Vraag1
1. Zijn de voorgestelde rekenregels en maximumbedragen in percentage duidelijk en praktisch?2. Zijn de voorgestelde rekenregels in lijn met wat een redelijke vergoeding is?
3. Zijn er alternatieve of eenvoudiger rekenregels denkbaar?
4. Hoeveel tijd is nodig om de nieuwe regels in te kunnen voeren?
1- duidelijkheid ontbrekeekt omdat er geen inhoudelijk overzicht word gegeven hoe deze tot stand zijn gekomen.
Slechts het einbedrag word kenbaar gemaakt. Buiten dat, de verhuurder kan opgeven wat hij wilt.
2- Nee, als je bekijkt waar je voor betaald en wat er geleverd word is het in en in triest, klagen helpt niet.
3-Waar een wil is : is een weg.
4- Als men echt wil is het probleem snel op te lossen.
Algemene opmerking: De service kosten in een complex worden nu over alle bewoners verdeelt. Dat is natuurlijk
solidair, echter betalen veel bewoners for service kosten die niet op hun van toepassing zijn. Dan de frequentie
van de uit te voeren werkzaamheden, vaak word er pas na klachten van de bewoners gewerkt. Dan de hoogte van de
service, financieel uitgedrukt: Vaak zit men net een paar euro boven de huursubsidie grens, dat is schrijnend.
Veel bewonenrs missen hierdoor hun subsidie en worden hierdoor onnodig getroffen. in de berekening zouden
inkomen en eigenvermogen ingevoerd kunnen worden. Ook de marktwerking qua aanbesteding inzake kwaliteit en
frequentie v.d. uit te voeren werkzaamheden strikt nageleefd moeten worden. En zeker de aangeboden offertes
moeten transparant en in overleg met de bewoners bekenen worden. Vaak is het nu appeltje eitje. Terwijl er van con-
curentie geen sprake meer is . En; er moet een max grens komen van service kosten. In een complex wat valt onder
sociale huureenheden mag het totaal van de service kosten niet de grens overstijgen zodat sommige bewoners net
over de grens van de huursubsiedieregel vallen. Beter zou daarom een max voor deze service kosten worden inge-
voerd.