Regeling tot wijziging van enkele regelingen in verband met de introductie van de paramotortrike

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Tilburg
Datum 8 augustus 2023

Vraag1

Heeft u opmerkingen of suggesties voor de regeling en/of de toelichting?
Veel dank dat er nu zaken eindelijk geregeld worden!! Grote voordelen betreft het inschrijven van een paramotortrike, vergunningen betreft het starten en landen en ga maar door. Alle lof!!

Wel ben ik het roerend eens met Peter Blokker (Pedro Verticalo) welke heel terecht zijn zorgen en bezwaren uit over art. 4.2, welke stelt dat een scherm alleen door de fabrikant of door de fabrikant aangewezen instantie zou moeten keuren. Dat is niet alleen soms onmogelijk, het vergroot de veiligheid het allerminst! Doe dit niet!

Persoonlijk heb ik hier in de praktijk problemen mee ondervonden. Een fabrikant welke niet meer bestaat, een fabrikant uit Duitsland welke een irreëel kostbare partner in het buitenland aanwijst of mij doorverwijst naar een partij welke nog te beroerd is je mail te beantwoorden, enige service te verlenen of een prijsafspraak te maken. Het gaat om de keuring van het belangrijkste onderdeel, je vleugel. Je leven hangt volledig af van de vliegwaardigheid van dit scherm en alleen al daarom wil je deze laten keuren door een partij welke je vertrouwen heeft. Het buitenland valt om die reden al af. Buiten dat ik mijn vleugel (waarde €4800,-) niet per post naar het buitenland wens te versturen, weiger ik mijn leven in handen te geven van een bedrijf welke niet benaderbaar is, voor mij volslagen onbekend, onvriendelijk en arrogant. Ik heb een nieuw scherm uit Zuid Korea, geen haar op mijn hoofd dat ik mijn kostbare scherm naar Zuid Korea stuur, met het risico op beschadiging of verlies.
Om deze reden heb ik mijn scherm – Heel recalcitrant – In Nederland laten keuren bij een organisatie welke wel goed bereikbaar was, naar mijn mening veel kundiger dan de aangewezen partij en ook nog eens stukken goedkoper. De keuring is hier veel uitgebreider en ik heb wel het vertrouwen in deze partij. Ik besef mijzelf dat dit niet volgens het reglement is en ik aanvaard dan ook de consequenties bij een controle. Ik vertrouw er echter volledig op dat ik -desnoods bij het hogere hof- de rechters makkelijk kan overtuigen waarom dit verstandiger, veiliger en beter was om het zo te doen.
Voor de veiligheid van de paramotorsport dient naar mijn mening art. 4.2 aangepast te worden zoals voorgesteld door Peter Blokker.