Aankondigingen over uw buurt

Zoals bouwplannen en verkeersmaatregelen.

Dienstverlening

Zoals belastingen, uitkeringen en subsidies.

Beleid & regelgeving

Officiƫle publicaties van de overheid.

Contactgegevens overheden

Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.

Ontwerpbesluit nadere regels over oproepovereenkomsten

Reactie

Naam E. de Meulemeester
Plaats Almelo
Datum 21 november 2018

Vraag1

U kunt reageren op alle onderdelen.
Het besluit om een verhoging van de ww premie van 5% toe te gaan passen op medewerkers met een 0-uren contract en een min-max contract vind ik niet aansluiten bij de wens van de medewerkers in de gezondheidszorg. Onlangs moesten wij alle medewerkers met een 0-uren contract contracturen aanbieden (conform CAO VVT). Zo goed als niemand heeft hier gebruik van gemaakt. Als reden gaven ze op dat ze flexibel willen blijven en zelf willen bepalen wanneer en hoeveel uren ze werken. Wat betreft de min-max contracten: de minuren geeft zekerheid van inkomen en geeft een vast inkomen. De maxuren kunnen naar wens van de medewerker ingezet worden. Je laat, net als bij de 0-uren de verantwoordelijkheid daar liggen waar het hoort: bij de medewerker zelf. Omdat wij de wens van de medewerkers willen respecteren zou dat betekenen dat wij miljoenen euro's meer ww-premie moeten gaan betalen. Ik zou graag zien dat deze regeling niet geldt voor de gezondheidszorg. Er is meer dan genoeg werk voor de medewerkers die werkzaam zijn in de gezondheidszorg. Het opleggen van een hogere ww-premie voor deze doelgroepen slaat echt de plank volledig mis en zorgt juist voor grotere problemen op de werkvloer (in de teams omdat hun flexibele schil ogenschijnlijk verdwijnt), zorgt voor grote onrust bij de medewerkers (ze krijgen opeens een contract op hun minuren of een 1-uurs contract), zorgt voor extra werk bij de ondersteunende diensten en de directeuren die dit alles moeten gaan uitleggen en verwerken.
Zoeken
Uitgebreid zoeken
Terug naar overzicht