Verbod Nachtvluchten

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Amsterdam
Datum 9 februari 2021

Vraag1

Wat vindt u van de doelstelling van de initiatiefwet?
Wat vindt u van de invulling van die doelstelling?
Zijn doel en middel met elkaar in overeenstemming?
Zijn er redelijkerwijs alternatieven denkbaar met hetzelfde resultaat maar een minder grote economische impact?
Zijn de uitzonderingen proportioneel?
Is de invoertermijn werkbaar en redelijk?
Zulke wetgevingen kan je niet lokaal oplossen. Het meerendeel van de intercontinentale vluchten stijgen en landen bij ons gedurende de dag. Dit betekent dat deze starten en landen op allerlei tijdstippen ergens anders op de wereld. Een voorbeeld, een vlucht die ‘s avonds op het laatste moment van de dag opstijgt in Seoul, ZK, land bij ons rond 04:30 snachts. Als we die vlucht naar 06:00 sochtends verplaatsen wegens geluidsoverlast, dan creeeren wij datzelfde overlast in Seoul, doordat de vlucht daar 1.5 uur later, midden in de nacht moet vertrekken. Kijk naar landen als india, daar vertrekken ‘s nachts zoveel vluchten, zodat ze in welvarende landen geen nachtelijk geluidsoverlast hebben. Dat is ook niet netjes.