Verbod Nachtvluchten

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Vijfhuizen
Datum 17 februari 2021

Vraag1

Wat vindt u van de doelstelling van de initiatiefwet?
Wat vindt u van de invulling van die doelstelling?
Zijn doel en middel met elkaar in overeenstemming?
Zijn er redelijkerwijs alternatieven denkbaar met hetzelfde resultaat maar een minder grote economische impact?
Zijn de uitzonderingen proportioneel?
Is de invoertermijn werkbaar en redelijk?
Ik ben tegen deze inititiefwet van mevrouw Kröger (Groen Links) omdat de economische schade voor Nederland als doorvoerland niet te overzien is. Er geldt op dit moment op Schiphol al een zeer stringent nachtregime voor een beperkt aantal vluchten met aparte lange (noise abatement) aanvliegroutes om overlast te vermijden. Verder optimaliseren van deze aanvliegroutes of aanpassingen in het nachtregime zijn een beter alternatief. Ook worden alle luchthavens over een kam gescheerd met deze initiatiefwet. Maatwerk is hier op z’n plaats.
Zoals zo vaak met activistische organisaties als Groen Links, Greenpeace en Milieudefensie worden ook nu weer oneigenlijke argumenten gebruikt om deze initiatiefwet kracht bij te zetten.