Verbod Nachtvluchten

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Den Haag
Datum 11 februari 2021

Vraag1

Wat vindt u van de doelstelling van de initiatiefwet?
Wat vindt u van de invulling van die doelstelling?
Zijn doel en middel met elkaar in overeenstemming?
Zijn er redelijkerwijs alternatieven denkbaar met hetzelfde resultaat maar een minder grote economische impact?
Zijn de uitzonderingen proportioneel?
Is de invoertermijn werkbaar en redelijk?
Het doel, verbod op nachtvluchten, lijkt goed, maar het middel is dodelijk voor het voortbestaan van Schiphol en KLM.
Het alternatief van de innovatieve gekromde nacht naderingen, zijn niet beschikbaar voor alle landingsbanen van Schiphol. Ze zijn nu alleen beschikbaar voor de Kaagbaan, Polderbaan en Zwanenburgbaan. Deze zijn niet beschikbaar voor de Buitenveldert- en Aalsmeerbaan. Je zou het nacht-regime van deze gekromde nadering en kunnen verruimen en mogelijk nog meer om woonwijken heen leggen. Bijv. een gekromde nadering van de Noordzee die het Noordzeekanaal volgt en dan aansluit op de nadering van de Polderbaan. Zo zijn er nog vele andere mogelijkheden.
Uitzonderingen? Ken ik niet, maar gezien de huidige economische situatie van de luchtvaart lijkt dit nachtverbod in zijn geheel uitzonderlijk ongewenst.