Regels over de ordening van het aanbod van voorzieningen op verzorgingsplaatsen
Reactie
Naam | Anoniem |
---|---|
Plaats | Schijndel |
Datum | 21 april 2025 |
Vraag1
U kunt tot en met 24 april via deze website reageren op alle onderdelen van de regeling en de toelichting. Graag horen we wat u van de voorgestelde regeling vindt.Het wetsvoorstel bevat nog geen keuze over het aantal vergunningen dat per verzorgingsplaats (voor opladen of een shop) wordt verleend. Wel staat vast dat het aantal beperkt is tot één of enkele aanbieders per voorziening. Bij één aanbieder per voorziening is er sprake van concurrentie tussen verzorgingsplaatsen. Bij meerdere aanbieders is er sprake van concurrentie op verzorgingsplaatsen. Wij horen graag welke vorm van concurrentie uw voorkeur heeft en waarom. Hiervoor stellen wij u graag de volgende vraag:
Heeft u een voorkeur voor één of meerdere aanbieders van eenzelfde voorziening (laden/shop)?
Meerdere aanbieders zorgt voor meer keuzevrijheid voor weggebruikers. Daar staat tegenover dat werken met meerdere aanbieders meer ruimte vraagt op de verzorgingsplaats. Er is dus bijvoorbeeld minder ruimte voor andere voorzieningen, zoals parkeren, groen en/of picknicktafels. Mogelijk heeft het ook gevolgen voor de overzichtelijkheid en veiligheid van de verzorgingsplaats.
Geachte Heer/Mevrouw,
Vergeet de LPG auto's niet!
Een van de schoonste fossiele brandstoffen van dit moment. In de voorgaande jaren is LPG al enigszins verwaarloosd door de regering ondanks zijn schone eigenschappen. Veel tankstations zijn al in de bebouwde kom verdwenen (ondanks dat ze minder gevaarlijk zijn de elektrische laadpallen en accu's ....
Het enige nadeel van LPG is de lagere actieradius, een heel belangrijk punt waarom er op de snelwegen voldoende LPG tankstations moeten blijven. elektrisch rijden is leuk voor in de steden maar voor de snelweg kilometers is LPG een heel serieus alternatief waar rekening mee gehouden moet worden!