Regels over de ordening van het aanbod van voorzieningen op verzorgingsplaatsen
Reactie
Naam | Anoniem |
---|---|
Plaats | Hoofddorp |
Datum | 4 april 2025 |
Vraag1
U kunt tot en met 24 april via deze website reageren op alle onderdelen van de regeling en de toelichting. Graag horen we wat u van de voorgestelde regeling vindt.Het wetsvoorstel bevat nog geen keuze over het aantal vergunningen dat per verzorgingsplaats (voor opladen of een shop) wordt verleend. Wel staat vast dat het aantal beperkt is tot één of enkele aanbieders per voorziening. Bij één aanbieder per voorziening is er sprake van concurrentie tussen verzorgingsplaatsen. Bij meerdere aanbieders is er sprake van concurrentie op verzorgingsplaatsen. Wij horen graag welke vorm van concurrentie uw voorkeur heeft en waarom. Hiervoor stellen wij u graag de volgende vraag:
Heeft u een voorkeur voor één of meerdere aanbieders van eenzelfde voorziening (laden/shop)?
Meerdere aanbieders zorgt voor meer keuzevrijheid voor weggebruikers. Daar staat tegenover dat werken met meerdere aanbieders meer ruimte vraagt op de verzorgingsplaats. Er is dus bijvoorbeeld minder ruimte voor andere voorzieningen, zoals parkeren, groen en/of picknicktafels. Mogelijk heeft het ook gevolgen voor de overzichtelijkheid en veiligheid van de verzorgingsplaats.
Als beroepschauffeur CE ADR is het al helemaal moeilijk om een veilige slaapplek te bemachtigen. Door de ADR en rijtijdenwet is het voor mij haast onmogelijk geworden om op tijd stil te staan voor de nachtrust. Het is leke dag weer een grote bron van stress. Eigenlijk zou er bij elk tankstation een groot parkeerterrein moeten komen voor uitsluitend vrachtwagenchauffeurs en het liefst nog een apart vak voor uitsluitend ADR chauffeurs. Ook zou het fijn zijn als er een app zou komen waar je op kan zien waar nog geparkeerd kan worden.